י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השופט רוזן דחה את גזר הדין של לופוליאנסקי

השופט דוד רוזן הודיע הבוקר כי לא ימסור את גזר את דינו של ר"ע ירושלים לשעבר עד שיחלים • התאריך החדש: 19 ביוני • אברהם פיינר הגיע להסכם עם הפרקליטות על ששה חודשי עבודות שירות בלבד • כזכור, אמש אושפז אורי לופוליאנסקי בבית החולים הדסה עין כרם • עורכי דינו קבעו כי במצבו הוא לא יכול לשבת בכלא, בניגוד לעמדת השב"ס • כל הפרטים

לופו בבית המשפט, פלאש90
לופו בבית המשפט, פלאש90

משפט הולילנד: הבוקר (ב'), היה אמור בית המשפט המחוזי בתל אביב, לגזור את דינם של אורי לפולינאסקי ואברהם פיינר, אך השופט רוזן הכריז כי הוא אינו מתכוון למסור את גזר דינו של לופו, עד שזה יחלים ממחלתו, הדיון הבא בעניין נקבע ל-19 לחודש. פיינר לעומת זאת הגיע להסכם עם הפרקליטות וייגזרו עליו ששה חודשי עבודות שירות בלבד.

בדיון הבוקר אמר התובע כי אין מניעה למאסר. "אין מניעה למאסרו בשב"ס. יש תנאים ההולמים את מצבו הרפואי. אסירים במצבו נמצאים בקרבת בית החולים אסף הרופא. הוא יקבל את הטיפול הרפואי וצרכיו ימולאו. יש אסירים נוספים שסובלים מסרטן ומקבלים טיפול לפי הצורך. לקחנו גם את השיקולים הנוספים נוכח התרומה שלו והקהילה ולכן נבקש את החלק התחתון של הענישה".

על לופליאנסקי ביקשה הפרקליטות לגזור 5-7 שנות מאסר. על חבר מועצת העיר אברהם פיינר ביקשה לגזור 3-4 שנות מאסר. השופט דוד רוזן הודיע, כי הוא מתכוון להקל בעונשם, והציע לתביעה להגיע עמם להסכמה של עונש מאסר על תנאי, כדי שהדבר לא יהווה תקדים.

כזכור, אורי לופליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אושפז אמש (א') בבית החולים הדסה עין כרם, בשל מצבו הרפואי. דוברת המרכז הרפואי הדסה מאשרת את המידע ומוסרת כי הוא מאושפז עם דלקת ריאות.

השנים הורשעו בקבלת שוחד מיזמי פרוייקט הולילנד, עם זאת, כפי שציין השופט הכספים לא הגיעו לכיסיהם אלא אלא לארגונים יד שרה ובית מלכה. השניים גם סובלים מבריאות לקויה, וחוות דעת שהוגשו לרוזן קבעו שמאסרם יסכן את חייהם, בניגוד להודעת השב"ס.
הולילנד לופליאנסקי גזר דין רוזן לופו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד