י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מועצת החכמים: חופש הצבעה; ישי ודורנר נפגשו

יהודה הלוי מגיש מפה מסכמת יום לפני הבחירות • מה אמר הגראי"ל לבכיר בדגל? מה דעת הגר"ש בעדני? ומה רצתה דורנר מישי?

מי יאייש את משרד הנשיא? צילום: ויקי
מי יאייש את משרד הנשיא? צילום: ויקי צילום: ויקיפדיה

המירוץ לנשיאות - מסתמן : חופש הצבעה דה פקטו בסיעות החרדיות. לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו מחר בהצבעה חשאית מאחורי הפרגוד צפויות הסיעות החרדיות - יהדות התורה וש"ס לקבל החלטה היום והוראות מגדולי הדור כיצד להצביע. בעקבות מגוון הדעות בין חברי הכנסת מסתמן כי גם ביהדות התורה יוחלט על חופש הצבעה. זאת לאחר שמועצת חכמי התורה של ש"ס בראשות נשיא המועצת הגר"ש כהן הורתה על חופש הצבעה לחברי התנועה בסיבוב הראשון.

בתוך כך נמסר כי דורנר, המועמדת שעד לפני מספר ימים נחשבה לחסרת סיכוי, נפגשה הבוקר עם ח"כ אלי ישי בכדי לנסות ולקבל את תמיכתו לנשיאות. עם זאת, ח"כים בסיעות החרדיות מבהירים כי אין לדורנר סיכוי לקבל תמיכה חרדית כלל על רקע פסיקותיה הקשות כנגד הציבור החרדי במהלך השנים.

כזכור, בישיבת הסיעה שהתקיימה בשבוע שעבר ביהדות התורה התקבלה החלטה לנסות וליצור גוש אחד עם ש"ס, אולם המגעים לא הבשילו לכדי עמדה משותפת מאחר וגם בש"ס וגם ביהדו"ת יש מגוון דעות במי לתמוך.

בסיעת יהדות התורה קיימים שני חברי כנסת שכבר החליטו בצורה ברורה ביותר כיצד לנהוג - ח"כ יעקב ליצמן שהודיע לפני תקופה כי יצביע לריבלין, וח"כ מאיר פרוש שנסע לארה"ב במוצאי שבת ובכך וותר על ההשתתפות בבחירות. במצב דברים שכזה אומרים בסיעה, ההחלטה המתבקשת היא להורות על חופש הצבעה.

יתר חברי הסיעה טרם הודיעו באופן רשמי כיצד יצביעו אולם ההערכות הם כי קולות חברי הסיעה יתחלקו בעיקר בין שני המועמדים המובילים רובי ריבלין ודליה איציק. שלושת חברי הכנסת של דגל התורה שעלו אתמול למרן הגראי"ל שטיינמן שמעו ממנו כי עליהם להצביע באופן הטוב ביותר עבור היהדות והדת.

"חברי הכנסת", מספר בכיר בסיעה, "העלו בפני הגראי"ל גם את השיקול של הצבעה שתוכיח לאלה שפגעו בדת בשנה האחרונה כי יש יום נקם ושילם והגראי"ל ענה כי צריך להצביע באופן הטוב ביותר עבור הדת והיהדות. לא רק מועמד שבאופן אישי הוא הטוב ביותר," מדגיש הבכיר "אלא הצבעה שתהיה הטובה ביותר לדת וליהדות".

במצב הדברים הנוכחי עדיין לא הוחלט באופן סופי כיצד להצביע אולם נציגי דגל מצפים לראות באופן סופי שיש לאיציק את הסיכויים לעלות לסיבוב שני בכדי להחליט על תמיכה בה.

מנגד, יתר הנציגים - ח"כ מוזס ואייכלר מצפים להכרעת האדמו"רים. מוזס צפוי לקבל את ההכרעה הישר מארה"ב מחר בבוקר שם שוהה האדמו"ר מויזניץ. למרות שבסביבתם של מוזס ואייכלר לא מוכנים לספק ההערכות כיצד תיפול ההכרעה, בכירים בסיעת אגודת ישראל מעריכים כי ככל הנראה תתקבל ההחלטה לתמוך ברובי ריבלין.

כאמור, גם בסיעת ש"ס מועצת חכמי התורה החליטה על חופש הצבעה לחברי הסיעה אך הנעלם הגדול הוא כיצד יורו חברי המועצת לקראת הסיבוב השני.

ככל הנראה ההחלטה בסיבוב השני תתקבל על פי הנתונים שיעלו בסיבוב הראשון שיוכיחו האם אחד מהמועמדים נמצא במצב בו ש"ס היא זו שתוכל להביא לו את הניצחון. בכל מקרה, בשלב זה ההחלטה על חופש הצבעה היא בסיבוב הראשון בלבד זאת לאחר שח"כ מרגי כבר הודיע באופן רשמי על תמיכתו בדליה איציק. ולפחות ארבעה ח"כים נוספים צפויים להצביע דווקא לריבלין.

גורם בכיר בש"ס מציין כי עמדת הגר"ש בעדני היא לטובת ריבלין והוא אף השמיע אותה אתמול באזני מספר ח"כים ששוחחו עמו במהלך חתונת בתו של יו"ר התנועה אריה דרעי.
בחירות איציק ריבלין נשיאות מרוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד