י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גם מאיר שטרית בהצהרת הון: בבעלותי 5 דירות

המועמד לנשיאות נכנע ללחץ וחושף 5 דירות - ביבנה, רמת גן, אשקלון, אילת ואשדוד • שווי הדירה באילת - 900 אלף שקל

  • י"א סיון התשע"ד
מאיר שטרית. צילום: מורן כהן
מאיר שטרית. צילום: מורן כהן צילום: מורן כהן

ח"כ מאיר שטרית נכנע ללחץ הציבורי ומציג לציבור את הצהרת ההון שלו: לאחר שסירב לפרסם הצהרת הון כפי שעשו ארבעת המועמדים לנשיאות, הסכים היום (ב') המועמד לנשיאות ח"כ מאיר שטרית (התנועה) להתייחס להון שברשותו.

בפתח ישיבת סיעת התנועה היום בכנסת הצהיר שטרית כי ברשותו חמש דירות שרכש יחד עם רעייתו רותי. שטרית אמר שבנוסף לווילה שבה הוא מתגורר ביבנה, בבעלותו גם דירה במגדל משה אביב בתל אביב, שגודלה 96 מ"ר. לדברי שטרית הדירה נרכשה על ידי רעייתו רותי בשנת 2007, בעת שכיהן כשר הפנים, תמורת 540 אלף דולר. שווי הדירה כיום נאמד ב-2.5 מיליון שקל.

הבית ביבנה שבו גר שטרית נקנה בשנת 1987, והוא נבנה במסגרת תוכנית "בנה ביתך" בעלות של 1.2 מיליון שקל. על פי הערכותו של שטרית, שווי הדירה עומד היום על כ-2-3 מיליון שקל. בנוסף מחזיק שטרית בדירה באילת, שלדבריו נרכשה בשנת 1996 בסכום של 140 אלף שקל והיום שווה כ-900 אלף שקל.

דירה נוספת בבעלותו של שטרית נמצאת באשקלון, שנרכשה בסכום של 400 אלף שקל וזהו גם שוויה כיום. עוד דירה מחזיקים בני הזוג שטרית באשדוד שנרכשה ב-2013. "רכשנו דירה זו עבור אמא של רותי שגרה בדימונה ורצתה לעבור לגור ליד בנותיה. היא נפטרה לצערי לפני חודשיים", סיפר שטרית. עלות הדירה נאמדת ב-1.05 מיליון שקל.

שטרית חשף גם את תלוש המשכורת שלו על פיו משתכר המועמד לנשיאות כ-39 אלף שקל ברוטו בחודש, ובנטו כ-20 אלף. בנוסף מקבל ח"כ שטרית קיצבת השלמה למשכורת של שר שמסתכמת ב-3,000 שקל ברוטו.

שטרית הבהיר כי אינו מקבל שום תשלום פנסיה. "בפרישתי מעיריית יבנה היו לי זכויות פנסיה של עשרות אלפי שקלים בחודש וויתרתי עליהם. גם בפרישתי כגזבר הסוכנות הייתי זכאי לפנסיה גדולה וויתרתי עליה. חלק מהכסף שקיבלתי כפיצויי פרישה שימש לטיפול תרופתי לבתי ז"ל שנפטרה", סיפר.

"על שם אשתי רשומה חברת יחסי הציבור, איני מעורה בחברה, במשך עשרות שנים אני מוסר הצהרת הון לרשויות", המשיך שטרית והוסיף כי הוא אינו מעורב בניהול והשקעותיה של החברה. הוא הבהיר כי הוא מגיש מדי שנה דוח לרשויות על שמו וכן דוחות למס הכנסה כחוק.

"במשך כל שנות עשייתי הציבורית אני מדווח על הכנסותיי כחוק. הצלחתה של אשתי סייעה לי להקדיש את זמני לפעילות הציבורית באופן נטול לחצים והשפעות חיצוניות. אני מבין ומקבל את העניין הציבורי והחלטתי לחשוף את הוני ורשימת נכסיי", אמר. "לסיום מספר מילים מהלב - מאז עליתי לארץ ממרוקו במעברה, כל מה שעשיתי עם רעייתי רותי נעשה בעשר אצבעות ובעבודה קשה. בארבעים שנות פעילותי הדברים מדברים בעד עצמם, אני נקי וללא רבב", סיכם את דבריו.
דירות מאיר שטרית נשיאות הצהרת הון רשויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד