כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ניו יורק: נפטר היהודי הקשיש בעולם בגיל 111

אלכסנדר אימיץ' ז"ל, יהודי בן 111 שנמלט מאימי השואה והוכתר לפני כחודשיים כאיש המבוגר בעולם - נפטר

פרופסור אלכסנדר אימיץ צילום: חב"ד און ליין
פרופסור אלכסנדר אימיץ צילום: חב"ד און ליין

היהודי המבוגר ביותר בעולם, פרופסור אלכסנדר אימיץ' ז"ל, נפטר אתמול (א') בשיבה טובה בגיל 111.

לפני כחודשיים נערך בניו יורק טקס מיוחד, במהלכו הוענקה לו תעודת הגבר המבוגר ביותר בעולם, במקביל, החל אלכסנדר להניח תפילין - לראשונה בחייו מאז בר המצווה שעבר במאה שעברה.

פרופסור אלכסנדר אימיץ' התגורר במערב מנהטן. הוא נולד בפולין בשנת 1903, בשנת 1939 כאשר החלה הפלישה הנאצית, נמלט לרוסיה ונדד ממקום למקום ביחד עם אשתו עד שנת 1950 - השנה בה הגיע לאמריקה. בשנת 1986 נפטרה אשתו ואימיץ' נותר לבדו.

לפני חודשיים אושפז אימיץ בבית חולים לטיפול מינורי, שכן של אימיץ שביקר בסיאטל פגש שם את הרב פיני מרוזוב, שליח חב"ד באזור קורני איילנד, ושח לו על האיש הערירי שמעולם לא היו לו ילדים. שליח חב"ד שב לניו יורק והחליט לקיים מצוות ביקור חולים. כשהגיע למיטתו של נקשרה נפשו באיש הגלמוד, והביקור הבא כבר היה בביתו של אימיץ', כאשר שליח חב"ד הביא עמו גם זוג תפילין והניח אותם ביחד עם האיש, שהתרגש עד דמעות וסיפר כי מאז הבר מצווה לא הניח תפילין.

במהלך הביקור בביתו התברר כי אימיץ איבד את מכשיר השמיעה שלו בבית חולים, הרב מרוזוב גייס כסף ורכש עבורו מכשיר שמיעה, והוא מתאר את ההתרגשות של המנוח כשקרא לראשונה אחרי שנים, קריאת שמע עם תפילין על ראשו.

לפני חודשיים כאשר הוענקה לאימיץ תעודת האיש הזקן ביותר בעולם, הוא נשאל לסיבה שבגללה האריך ימים, והשיב כי אין לו מושג למה דווקא הוא, אבל ציין כי הוא מקפיד לאכול בעיקר דגים ועופות.
חבד זקן ארהב יהודי פרופסור אלכסנדר אימיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד