ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

השופט התחשב: פיינר ירצה עבודות שירות בלבד

משפט הולילנד: בשל מצבו הרפואי של אברהם פיינר ומאחר ולא לקח לכיסו מהשוחד - הוא ייענש בעבודות שירות בלבד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

משפט הולילנד: דוד רוזן, שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, גזר על אברהם אריה פיינר, שישה חודשי מאסר בפועל, שיומרו לעבורות שירות.

השופט דוד רוזן ציין כי יש במעשיו של פיינר כדי לקעקע את אמון הציבור במנהיגיו ואת ביטחונו בטוהר שיקוליהם. "בעבירות השוחד יש כדי לזהם את השירות הציבורי, נותן השוחד הינו איש מושחת ומשחית ומקבל השוחד הינו איש הפועל בבוגדנות, איש מעל, בוגד באמון שניתן בו, אמון שבלעדיו לא ייכון, יקום ויהיה שירות ציבורי מתוקן".

פיינר הורשע בשבעה עבירות, על כך שקיבל מדכנר את צ'רני שוחד בין השנים 2000-2006 שוחד בסך של כ-680 אלף ש"ח (ערך נוכחי כ-870 אלף ש"ח).

"מדובר בסכומי שוחד הנאמדים במאות אלפי שקלים", ציין השופט רוזן. מדובר בהזרמת כספי שוחד לפיינר באמצעות מוסדות בית מלכה לאורך שנים ארוכות, על בסיס הקשרים של פיינר עם דכנר וצ'רני, קשרים אותם נהג לשמור.

אולם השופט הדגיש כי פיינר, כפי שציין פרקליטו עו"ד פרופ' דוד ליבאי, "לא פעל בשום פנים ואופן למען בצע כסף". בדיון בבית המשפט אמר השופט כי "נאשם 11 לא נחשד, ולו בקמעה, כי נטל, ולו אגורה שחוקה אחת, לכיסו או למי מבני משפחתו". מעבר לכך ציין, כי לא ניתן היה לקבוע כי כספי השוחד הובילו אותו לפעול למתן הקלות והטבות ליזמי פרוייקט הולילנד.

פיינר נטל אחריות בבית המשפט למעשיו, והצהיר בצורה ברורה כי הינו מודה בכל המעשים שיוחסו לו בכתב האישום ובהם הורשע. עם זאת ציין, כי פעל מחוסר הבנה למשמעות פעילותו בעירייה לטובת יזמי הולילנד. הוא הביע חרטתו לפועלו בתיק זה.

השופט קבע, כי מצבו הרפואי של אברהם צבי פיינר, אינו מאפשר שהייתו בבית הסוהר. וכפי שפורסם, הצדדים הגיעו לכלל הסכמה על עונש מאסר למשך 6 חודשים, שירוצה בעבודות שירות.

"חשוב להדגיש, לולא מצבו הרפואי החריג והמיוחד של הנאשם, שאינו מאפשר שהייתו בין כתלי בית הסוהר, היה עונשו שונה בתכלית", אמר השופט. "העונש הראוי - לאחר ניכוי כל הנתונים העומדים לזכותו ולטובתו ולאחר שקלול מצבו הרפואי והעבודה כי לא אגורה אחת נחתה בכיסו - היה העונש לא פחות מעונש של 5 שנות מאסר".

"הנני גוזר על הנאשם 11 עונש של 15 חודשי מאסר, מתוכם 6 חודשים לריצוי בפועל".

פיינר יבצע את עונש המאסר בדרך של עבודות שירות בבית החולים הדסה הר הצופים, חמישה ימים בשבוע, 6 שעות יומיות, שיחלו בתאריך י' אב בשעה 8:00 בבוקר.

בנוסף לעבודות השירות, השופט הטיל עליו קנס כספי בסך 250 אלף ש"ח, או חמישה חודשי מאסר תמורתם. הקנס ישולם ב-10 תשלומים חודשיים ורצופים, מתאריך 1/09/2014.

עורך הדין פרופ' דוד ליבאי, התייחס לפסק הדין ואמר ל'בחדרי חרדים' כי במקרה זה "גם התביעה הכללית וגם בית המשפט גילו התחשבות מיוחדת, בכך שהרב פיינר לא נטל אגורה אחת לכיסו מכספי השוחד, וכן התחשבות בחוות דעת הרופאים המונעת ממנו לבצע ריצוי מאסר בפועל".

עוד הוא הוסיף, כי כבוד השופט דוד רוזן ידע לגלות את ההבדל בין הרב פיינר לבין הנאשים האחרים, מה שבא לידי ביטוי בעונשי המאסר שהטיל על האחרים.

הבוקר, היה אמור בית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור את דינו של אורי לפולינאסקי, אך השופט רוזן הכריז כי הוא אינו מתכוון למסור את גזר דינו של לופו, עד שזה יחלים ממחלתו, הדיון הבא בעניין נקבע ל-19 לחודש.
פיינר לופוליאנסקי שופט מאסר עבודות שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד