י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם דליה איציק תמכה בחילול שבת?

כתבה שהתפרסמה לפני 14 שנה בעיתון 'הארץ', טענה כי "שרת התמ"ס דליה איציק נגד סגירת עסקים בשבת" • למרות הפרסומים, כמה מהח"כים החרדיים עדיין שוקלים להצביע עבורה • איציק ל'בחדרי חרדים': "לא תמכתי ולא אתמוך בשינוי הסטטוס קוו. מדובר בהמשך של מסע ההכפשות שנובע מלחץ של מתמודדים החשים שמחר יפסידו"

בית הנשיא. צילום: ויקיפדיה
בית הנשיא. צילום: ויקיפדיה צילום: ויקיפדיה

הקרב על הנשיאות מתחמם, וסיפורי עבר נשלפים נגד המועמדים השונים. כך עולה היום (ב) השאלה, האם חברי הכנסת החרדים או לפחות חלקם - עשויים לתמוך במועמדת שהכריזה כי עמדתה היא בעד פתיחת חנויות בשבת?

בשעות האחרונות נחשף כי עמדתה של ח"כ לשעבר דליה איציק, הייתה בעד אישור החוק לפתיחת חנויות בשבת. יצויין, כי חלק מהח"כים בסיעות החרדיות לא שוללים גם בשלב זה את האפשרות להצביע עבורה.

החשיפה מסתמכת על כתבה שהתפרסמה בעיתון הארץ בתאריך 31/12/01, ואשר בכותרתה נטען כי "שרת התמ"ס דליה איציק נגד סגירת עסקים בשבת". בגוף הכתבה נכתב בין השאר "איציק הוסיפה כי בכוונתה לפעול בממשלה ובכנסת כדי להגן על זכותם של עסקים לפעול כל ימות השבוע". איציק הוסיפה ונימקה כי בעוד בכל העולם עושות הממשלות ככל יכולתן בכדי להניע עסקים לא יתכן שבמדינת ישראל תבצע הממשלה צעד הפוך.

דליה איציק מסרה בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "מדובר בהמשך מסע ההכפשות שנובע מלחץ של מתמודדים החשים שמחר יפסידו. לגופו של עניין, יום השבת הינו ערך עליון בעייני מאז ומעולם. לא תמכתי ולא אתמוך בשינוי הסטטוס קוו בנושא. השבת היא מתנה נפלאה למשפחה ולמדינה. תפקיד הנשיא/ה הוא לראות את המאחד והמשותף בינינו ולא להיפך. חבל שגורמים בעלי עניין משתמשים בערך קדוש כמו השבת כקרדום לחפור בה לצורך מטרות פוליטיות ציניות. לא זו דרכי".
שבת חוק הארץ מאבק דליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד