י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הוראה לבחור שפגע בגר"א מן "תעזוב את הישיבה"

הגר"ש אויערבך קרא לבחור שפגע בגר"א מן, הבהיר לו "אין דרכנו בעזות מצח או בחוצפה", והורה לו לעזוב את הישיבה

הגר"ש אויערבך. צילום: יוסי רוזנבוים
הגר"ש אויערבך. צילום: יוסי רוזנבוים

בשבוע שעבר הגיע הגאון רבי אליהו מן, מקורבו של הגר"ח קנייבסקי, לתפילת מעריב בהיכל ישיבת 'מעלות התורה' בשכונת שערי חסד בירושלים.

בסיום התפילה החלו באמירת פרקי תהילים לרפואת ראש הישיבה הגר"ש אוירבעך - המאושפז עדיין בבית החולים בשל דלקת ריאות במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים.

מאחר והגר"א מן נטל חלק פעיל במערכת הבחירות בירושלים, ואף נשא דברים חריפים נגד מפלגת בני תורה בכינוס ערב הבחירות באולמי תמיר בירושלים. חלק מהבחורים ראו בנוכחותו - צעד מתריס כלפי בני הישיבה.

אחד מבחורי הישיבה - על דעת עצמו - נזף בגר"א מן עד שעזב את היכל הישיבה. הגר"ש אויערבך, המאושפז בימים אלו עדיין בבית החולים, שמע ממקורביו על מה שהתרחש בהיכל הישיבה כאשר אחד התלמידים הביע מחאה, והוא ציוה לזמן אליו לחדרו בבית החולים את הבחור.

הגר"ש אמר לו: "אין לי ספק שהיו לך רק כוונות טובות - אך למען ידעו צעירי הצאן שאין זה דרכינו - אבקש שתעזוב את הישיבה, אנחנו בני התורה מתרחקים מכל דבר הדומה לדרך הרשעים, ואת ענייני הדת אין אנו מכריעים בדרכים של עזות מצח או חוצפה".

עם זאת, הגר"ש בירכו: "יהי רצון שתזכה לגדול בתורה ויראת שמים ותבנה בית נאמן בישראל". ואכן, לקראת שנת הלימודים הבאה - זמן אלול יעבור הבחור לישיבה אחרת.
ישיבה הגרש אויערבך נזיפה הגרא מן מעלות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד