כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ז'אן מארי לה פן: "בפעם הבאה נעשה כבשן"

סערה אנטישמית בצרפת: פליטת פה של מנהיג 'החזית הלאומית' קראה לטפל ביהודים באמצעות כבשנים, בתו הכחישה

צילום אלוסטרציה: פלאש 90
צילום אלוסטרציה: פלאש 90

ראשי הארגונים היהודיים בצרפת זועמים - בראיון שהעניק ז'אן מארי לה פן, נשיא מפלגת 'החזית הלאומית', לאחד העיתונים המקומיים, הוא התבטא במילים "בפעם הבאה נעשה fournée" [המילה fournée היא מהשורש תנור/כבשן], כשהוא רומז לכבשני הנאצים.

דבריו לה פן נאמרו בתגובה לדברים שהשמיע הזמר היהודי פטריק ברואל נגד המפלגה שבראשה עומד לה פן, ופורסמו גם באתר המפלגה.

לדברי הזמר הצרפתי החרדי יוני שלמה, המופיע בערבי זמר ובחתונות בצרפת, הוא אינו חושש מדבריו של לה פן, הידוע זה מכבר באמרותיו האנטישמיות. "אני לא חושש ממנו ואני ממשיך להופיע עם החזות החרדית שלי", הצהיר.

לאחרונה ניסתה מפלגת החזית הלאומית לשנות את תדמיתה האנטישמית, ואף הצליחה בכך וניצחה בבחירות האחרונות שנערכו בצרפת. אלא שההצלחה לא העירה למפלגה פנים בבחירות שנערכו בשבוע שעבר באירופה, והמפלגה הפסידה את מקומה.

לנוכח הסערה שעוררו דברי אביה, מיהרה בתו מרין לה פן להסיר את הסרטון מאתר המפלגה. "אני משוכנעת שניתנה פרשנות זדונית לדבריו", אמרה לעיתון 'לה פיגארו'. "החזית הלאומית מגנה בצורה חד משמעית כל צורה של אנטישמיות, יהיה אשר יהיה אופיה", הבהירה.

נשיא הקונגרס היהודי באירופה, משה קנטור, קרא לאיחוד האירופי להסיר את חסינותו של לה פן ודרש מהרשויות בצרפת לתבוע את לה פן על הסתה לגזענות. "לה פן הסיר את המסיכה מהפנים האמיתיות של הימין הקיצוני באירופה", אמר קנטור. "הם ניסו להפוך את המפלגות שלהם למיינסטרים ולהסוות את הימניות שלהן, אבל ההערות של לה פן מפגינות שהן עדיין מבוססות על יסודות של שנאה ואנטישמיות".
צרפת ימין לה פאן כבשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד