י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אושר חוק סגל: קצבת שארים גם למי שלא שירת

היתום יוסף סגל הרים את הכפפה, ח"כ אשר תיקן - והיתומים שלא שירתו בצה"ל יזכו לקבל קצבת שארים

אושר חוק סגל: קצבת שארים גם למי שלא שירת
בחדרי חרדים

ועדת הרווחה אישרה את 'חוק סגל': לאחר שבשבוע שעבר עבר החוק במליאת הכנסת, אישרה וועדת הרווחה היום (ב) את החוק הקובע כי קצבת שארים תוענק ליתומים גם אם לא שירתו בצבא. בכך, תוקן המצב בו ילדים יתומים הלומדים בישיבה לא היו זכאים לקצבה. את החוק קידם בחור הישיבה יוסף סגל, שחש את המצב על בשרו, והחליט לפעול בכדי לקדם פתרון.

יצויין, כי בעקבות התערבותו של ח"כ יעקב אשר אושרה ברגע האחרון בועדת הרווחה הטבה נוספת בחוק, כך שעל פי התיקון, הזכאות לקיצבה תהיה רטרואקטיבית מיום אישור החוק ולא לאחר 45 יום כפי שביקשו משרדי הממשלה.

לאחר אישור החוק בוועדה, בירך ח"כ אשר את יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ על הירתמותו למען היתומים והאלמנות, בכדי שתיקון החוק יתקבל במהירות וללא ביורוקרטיה מיותרת.

יצויין, כי ח"כ ניסים זאב וקבוצת חברי כנסת הגישו תיקון לחוק קצבת שארים כדי להכניס למעגל מקבלי הקצבה גם יתומים שלא עשו שירות צבאי עד גיל 20 ובתנאי שהם לומדים במוסד בו לומדים לפחות 20 שעות שבועיות.

לאחר אישור הוועדה צפוי החוק לעלות למליאה לקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא, ובכך יבוא על תיקונו המצב ששרר קודם פעילותו של בן הישיבה יוסף סגל. לאחר תום הישיבה בוועדה, בירך ח"כ אשר את סגל וחיזקו על פעילותו הייחודית ויוצאת הדופן.
יתומים סגל קיצבה אשר ועדת הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד