ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מוזס מזעזע את המליאה: "תוצאה של הסתה ושנאה"

הח"כ האגודאי זעם על התעלמות התקשורת מהצתת בתי כנסת, והציג דפי סידור שרופים שחילץ מהריסות בית הכנסת בכביש 6

מוזס מזעזע את המליאה: "תוצאה של הסתה ושנאה"

ח"כ אליעזר מנחם מוזס עלה היום (ב) למליאת הכנסת, והציג בפני חברי הכנסת פיסות נייר של סידורי תפילה שרופים וספרי קודש. בדבריו השווה מוזס בין התייחסות התקשורת לאירועי 'תג מחיר' ובין התייחסותה לאירועי הצתה של בתי כנסת.

"התקשורת מדווחת פעם אחר פעם על כל מקרה של תג מחיר. אך היא מתעלמת לחלוטין מתופעת הצתות בתי כנסת ואיש למעט הנציגים החרדים איננו מגנה".

"בשבועות האחרונים", הוסיף מוזס, "הוצתו ונשרפו מספר בית כנסת בארץ. בשבת שלפני האחרונה, הוצת ונשרף כליל קרוואן של חב"ד המשמש כבית כנסת בתחנת דלק בכביש 6 סמוך לבאקה אל-גרבייה. במשטרה אמרו כי 'מתחקור ראשוני נמצא חשד להצתת הקראוון. טרם נעצרו חשודים'".

כזכור, לאחר שריפת בית הכנסת בכביש 6 הגיע מוזס למקום, ואסף את שרידי ספרי הקודש שנשרפו. כעת, הוא הביא אותם עמו למליאה והציגם.

"באירוע אחר בפתח תקווה הצית אלמוני כמה סידורי תפילה וניסה להצית את ארון הקודש בבית כנסת ברחוב חובבי ציון בעיר. הוא נכנס למקום, שפך חומר דליק, הצית אותו ונמלט. בשבת האחרונה נשרף בית כנסת בעיר עמנואל".

"כל האירועים הללו לא זכו כמעט לשום סיקור תקשורתי בתקשורת הכללית. לעומת זאת, כשאיזה טיפש צייר סיסמאות 'תג מחיר' בקליניקה של רופא שיניים ערבי ביקנעם, תופעה שאני מגנה, התקשורת עטה על זה ודשה בזה שוב ושוב. אני עצמי שמעתי את הידיעה הזו בפתיחת מהדורות החדשות שבע פעמים".

"מצער שכאשר שומעים על שריפת בית כנסת בתפוצות, מייד נזעקים, מוחים ומגנים. לעומת זה בישראל זה עובר לסדר היום ללא שום תגובה. אין זאת אלא תוצאה של מערכת ההסתה והשנאה המתמשכת כנגד הדת והמסורת".
שריפה ספרים תקשורת מוזס מליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד