י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

שבע תוכחות • דרעי: "שמחתי אינה שלמה" • צפו

ראש הממשלה, שרים וח"כים השתתפו בשבע ברכות שערך יו"ר ש"ס לבתו • דרעי הפתיע את המשתתפים בנאום מוסר • וידאו וגלריה

דרעי וביבי  ממתיקים סוד. צילום: יעקב כהן
דרעי וביבי ממתיקים סוד. צילום: יעקב כהן

למרות האירוח המלבב, כאשר הגיע תורו של דרעי לשאת דברים, הוא בחר לתת נאום מוסרי, ולתקוף את חברי הממשלה. "מדוע בדיוק בשעת השמחה הגדולה ביותר, שמחת חתן וכלה, מה שמבקשים מהחתן הוא לשבור את הכוס כדי לזכור את ירושלים ולהצטער על חורבנה?" פתח.

והשיב: "בני ישראל שמקימים בית זה לא סתם קשר, אלא בנוסף לאהבה שיש בין איש לאשתו שהיא חשובה - יש כאן שליחות להמשיך את המסורת, ולכן אומרים אם אשכחך ירושלים, זה לא רק ירושלים המדינית הריבונית אלא ירושלים הרוחנית שהייתה לעם ישראל, ירושלים היא לא סתם סמל של בירה, על ירושלים נאמר מעולם לא אמר אדם צר לי המקום, היא סמל לתפילה, תורה ומידות טובות ולכן חתן וכלה שמקימים בית מזכירים זאת ושוברים את הכוס - כי כל עוד שירושלים לא באה על תיקונה, הבית עדיין לא שלם".

כאן פנה דרעי לראש הממשלה והשרים ואמר: "אדוני ראש הממשלה וחברי השרים, אנחנו נמצאים ביום של שמחה אני באמת מודה לכולכם שבאתם לשמוח עימי, אבל אני חייב לזכור את ירושלים של מעלה, אני אומר לכם באופן אישי, אתמול בלילה הייתה לי שמחה גדולה, אין שמחה יותר גדולה לאבא מלחתן את ביתו, אבל עם כל השמחה הייתה לי עוגמת נפש, אני לא בא בטרוניא לאף אחד, אני מדבר בכאב לב, חייבים לזכור את זה כדי לדעת איך להתגבר על הרדיפה הגדולה לעולם התורה, כשאני שומע על עשרת אלפים משפחות שהאשה לא עובדת והבעל רוצה לשבת ללמוד ובא בית המשפט וביטל להם את ההכנסה, אתם יודעים מה המשמעות של זה? עשרת אלפים משפחות שאין לילדים חלב בבוקר, כשרואים כזה דבר השמחה של כולנו לא שלמה".

"נכון, יש לנו חילוקי דעות, כל אחד השקפות אחרות, אני מקבל את הדאגה שכל אלה שאומרים מה יהיה המשך עם ישראל - כמה יעבדו כמה ילמדו, אבל רק אנא תזכרו את ירושלים של מעלה שכל חתן וכלה זוכרים בשעת החופה, זה מה ששמר על עם ישראל בכל שנות הגלות. אין לי ספק שעם הידברות נמצא יחד את המכנה המשותף ונמצא את הפתרון, זוהי השמחה.

"אני הייתי חייב לומר את זה, לא בשביל לפגוע, אין כאן תקשורת, אני אומר את זה כאח בין האחים מתוך כאב. בואו נקבל על עצמנו ונמצא יחד את המכנה המשותף איך עם ישראל ימשיך זה לצד זה. אדוני ראש הממשלה, כמו שעשית וידעת לעשות בשכל נכון - תעשה את זה גם עתה, ונגיע למכנה המשותף של שלושת הדברים ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל חי וקיים".

















































































נתניהו שבע ברכות גדעון סער אריה דרעי ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד