י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אחרי הראב"ד: גם הבד"צ והגאב"ד נגד "הגט" מצפת

פרשת "הגט" מצפת: בד"צ העדה החרדית החליט לחרוג ממנהגו ולהתייחס לפסק ביה"ד הרבני ויצא בחומרה נגד הגט • בפנים המכתב

חברי בדצ העדה החרדית, ארכיון
חברי בדצ העדה החרדית, ארכיון

סערת הגט שהנפיק בית הדין הרבני בצפת, ממשיכה לעורר סערה בעולם היהודי.

לאחר שהגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית תקף בנחרצות את דבר הגט, ולאחר שהגרז"נ גולדברג העניק תמיכה מסוייגת וחזר בו, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', כעת יוצא בד"ץ העדה החרדית בשצף קצף נגד הגט וקובע כי האישה, שבעלה הוגדר כצמח מבחינה רפואית, שבגין כך פסק בית הדין בצפת כי הוא נחשב כ'שוטה' ואפשר לזכות את האשה בגט, בשמו, עודנה אשת איש.

התייחסותו של הבד"ץ לפסיקותיהם של בתי הדין הרבנים, שכידוע ממומנים על ידי המדינה, אינה חזיון נפרץ. אולם הפעם בגין חומרתו של הנושא, חברי הבד"ץ החליטו שלא לעבור לסדר היום על המקרה, למרות שכפי שהם מציינים בקריאתם, הפסדק מגובה בידי מספר רבנים.

במודעה שפורסמה בחוצות הריכוזים החרדים , נאמר כדלהלן:

"לאחר שפורסם פסק דין מבית דין בעיר צפת, להתיר מדין זכיה לגרש אשה בלי דעת בעלה שהוגדר כצמח מבחינה רפואית, וכפי הנשמע, עבדו מעשה על פי ההוראה הנ"ל, על כן אנו מודיעים כי על פי דעת תורה דינה כאשת איש, גם אם לדבריהם של הרבנים המתירים, יש להם הסכמה מרבנים אחרים. ומה גם שהדבר עלול להביא חורבן ח"ו בכל דיני אישות, אם יתפשט הלאה".

"אוי לאזניים שכך שומעות ואוי לדור שכך עלתה בימיו, שיצא היתר בדבר שלא נשמע כמוהו להקל בדיני אשת איש החמורים בגט, בלי דעת הבעל.

"על כן, אנו מוחים נמרצות נגד זה ואנו נקוראים לרבנים יושבי על מדין בכל קצות תבל להצטרף למחאה ולהודיע ברבים שפסק דין הנ"ל בטל ומבוטל וחלילה להורות כן".

על החתום חברי הבד"ץ. בשורות הבאות, מוסיף הגרי"ט ווייס הגאב"ד דברי חיזוק לאמור וקובע, כי הפסיקה האמורה אמורה לעולל פרצה חמורה , כאשר רבים יבואו להתיר אשת איש שלא מדעת הבעל חלילה.
הבד צפת שטרנבוך גט אשת איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד