ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בטוב צדיקים תעלוץ קרית בעלזא • הלו"ז המלא

קרית בעלזא לובשת חג ונכנסת לישורת האחרונה לקראת השמחה הגדולה הערב • 'בחדרי חרדים' מגיש את לוח הזמנים המלא • כנסו

חסיד בעלזא אמש בחתן מאהל. צילום: משה גולדשטיין
חסיד בעלזא אמש בחתן מאהל. צילום: משה גולדשטיין

המוני חסידי בעלזא בכל קצווי תבל מתרגשים לקראת השמחה הגדולה 'שמחת בית בעלזא', חתונת השנה בעולם החסידות, שתקיים הערב לרגל שמחת נישואי נכדתו הראשונה בבנות של האדמו"ר מבעלזא, בת לבנו יחידו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח חתן גאב"ד מאקאווא, עם החתן הבחור אברהם ספרין בן הרב גדליה משה ספרין בן האדמו"ר מקאמארנא גבעת שאול.

כבר בשנה שעברה רשמו בבעלזא היסטוריה בחתונת ענק בנישואי נכדו הראשון של האדמו"ר הרב שלום רוקח החתונה שהפכה להיסטוריה אך בבעלזא כמידי שנה צפויים לחגוג חתונה, מה שיהפוך לדבר שבשיגרה.

הדי השמחה כבר החלו בשבת האחרונה בשבת 'העליה לתורה' בהשתתפות אלפי חסידי בעלזא מכל רחבי הארץ והמשיכה ביום ראשון בסעודת עניים במעונו של האדמו"ר ואמש בשמחת ה'חתן מאהל'.

לרגל השמחה משרטט 'בחדרי חרדים' את הלו"ז המלא הצפוי החל משעות אחר הצהריים, עת תלבש קרית בעלזא חג.

מעמד 'קבלת פנים' יתקיים אחר הצהריים בהיכל 'אגרויסע שטיב' ומיועד לבחורי הישיבות ולבני המשפחה, ותינתן האפשרות גם לאברכים מגיל ארבעים ומעלה להיכנס.

מעמד החופה יתקיים באזור השעה 19:00 בכיכר בעלזא ויוקרן על גבי מסכים גם באוהל החתונה. האוהל יהיה פתוח מקבלת הפנים ויוכלו כבר לעמוד על הפארענצ'עס, מתחם הישיבה יהיה סגור עד לסיום החופה. הגברים עומדים בחופה ברחובות שמגר ואוהל יהושע לכיוון מנחת יצחק. הנשים מתרכזות אך ורק ברחוב אוהל יהושע-פתח תקווה מכיכר בעלזא לכיוון בנין הת"ת.

לאחר החופה יכנסו אלפי החסידים לאהל הענק שנבנה ולו יש 6 שערים לאולם, 3 מרח' דובר שלום ו-3 מרח' בינת ישכר. אלו היושבים או עומדים בחצי האולם הפונה לרח' דובר שלום נכנסים מרח' דובר שלום (מסומנים בצבע צהוב ובאות ג') ואלו העומדים או יושבים בחצי האולם הפונה לצד ההיכל נכנסים ע"י השערים מרח' בינת ישכר (מסומנים בצבע כחול ובאות ב'). בבעלזא מבקשים מכלל ציבור החסידים לשמוע להוראות הסדרנים במקום ולהיכנס לאולמות השמחה לפי הסדר המיוחד שנקבע, בכדי שיוכלו להתארגן ולמנוע דוחס ודוחק מיותר, ולכבד את הזקנים והמבוגרים שיוכלו להגיע למקומותיהם ברוגע ובנחת.

הכניסה לאוהל הענק אך ורק לציבור החסידים, אין כניסה לאהל בשום דרך לאנשים מבחוץ מחמת חוסר מקום ובהוראת כוחות הביטחון. החסידים לא צריכים כרטיסי כניסה לאוהל, אלו הזכאים לכרטיסים יקבלו כרטיסים צהובים או כחולים. העומדים על הפארענצ'עס יקבלו כרטיס מיוחד בכדי לזהות את צד מיקומם.

האדמו"ר מבעלזא צפוי להכנס לאהל החתונה בשעה 21:00 בערב. לאחר ברכת המזון יתקיים מעמד ה'מצווה טאנץ' אז כל בחורי הישיבות יעזבו את האוהל הגדול. במרכז האולם תיפתח שורה מיוחדת בה יוכלו לרקוד באמצע במעגל - וכל אחד יוכל לראות ממקומו.

גם את קדושת החתונה לא מזניחים בבעזלא. הגבאי הראשי הרה"ח רבי שמעון וואלף קליין הכריז בכינוס מיוחד לקראת החתונה כי בהמשך לקריאת הרבנים הגאונים חברי הבד"צ מחזיקי הדת של בעלזא שפורסמה ב'בחדרי חרדים' כי לאלו העולים והמשתתפים בשמחת בית בעלזא, 'שלא יפרצו גדר ח"ו ולא יחזיקו ברשותם מכשירי טלפון נייד שיש להם אפשרות חיבור לאינטרנט לא מסונן', ולא להשתמש במכשירי ווידאו בכל מתחם השמחה שנאסרו בשעתו ע"י גדולי ומאורי הדור ובראשם האדמו"ר.

כן ביקש מכל הקהל, להקפיד בימי השמחה על הפרדה ולשמור על גדרי הצניעות, המעבר לגברים ברחוב דובר שלום הינו בצד ביהמ"ד, והמעבר לנשים הינו בצד השני הפונה לרחוב הרב סורוצקין, סדרנים מיוחדים יפקחו מקרוב לשמור על גדרי הקדושה בקריה.
בעלזא אלפים חסידים חופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד