כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סער: הוכחנו שהברית עם החרדים עוד קיימת

אדריכל הנצחון של רובי ריבלין, שר הפנים גדעון סער, בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' • על המאבק מול ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בסופו של דבר רצון העם ניצח" • על התמיכה החרדית: "הרוב המכריע הצביע ריבלין" • סוד ההצלחה: "עבודת נמלים אישית - מח"כ לח"כ" • על העתיד: "אני מקווה לחזור לימים של שיתוף פעולה עם החרדים" • בלעדי

גדעון סער. צילום: פלאש90
גדעון סער. צילום: פלאש90

"האירועים במסגרת המירוץ לנשיאות, נותנים תקווה לשיבתה של הברית ההיסטורית בין הליכוד לחרדים", כך אומר אדריכל הנצחון של רובי ריבלין, שר הפנים גדעון סער.

גם מי שלא ניחן באוזן פוליטית מחודדת במיוחד, שם לב ששמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הושמט מנאום התודה של הנשיא הנבחר, רובי ריבלין. לעומת זאת גדעון סער הוזכר גם הוזכר.

ואכן, נצחונו של ריבלין נרשם על שמו של סער שעמד מול כוחות חזקים כמו שר החוץ אביגדור ליברמן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וראשי האופוזיציה.

סער ריכז את המחנה הלאומי ויחד עם הבית היהודי ניהל קרב על כל קול למען ריבלין והוא הוביל לנצחון הגדול.

כך גם היה על סער להילחם עם הכוחות בתוך הליכוד כאשר ראש הממשלה ואנשיו פעלו7 כדי למנוע מריבלין את הנשיאות. סער רושם כאן איפוא ניצחון כפול: גם בתוך הליכוד וגם מול סיעות הבית.

"יש כאן ניצחון של עם ישראל", פותח סער. "על פי כל סקרי דעת הקהל העם רצה בנצחונו של ריבלין. אגב", הוא מוסיף, "הציבור החרדי בפרט - על פי הסקרים - רצה את ריבלין בשיעור גבוה מהממוצע ברחוב הישראלי.

"טוב שבסופו של דבר הכנסת הצביעה באופן שהתאים לדעת הקהל הישראלית. אבל ללא ספק, זה לא היה קל ולא היה פשוט. התמיכה בריבלין לא היתה מלאה והיה צורך בעבודה מאוד מפרכת כדי להגיע לתוצאה הזו - שהיא הטובה ביותר לעם ישראל".

• מה היה חלקם של חברי הכנסת החרדים בנצחונו של ריבלין?

"אני מעריך שבסיבוב השני הרוב המכריע של הח"כים חרדים הצביע לרובי. יש לי ההערכות מי נמצא ברוב הזה אבל אשמור אותן לעצמי. מה שברור הוא שבשתי הסיעות החרדיות היה רוב שהצביע עבור ריבלין, וללא ספק היה לזה משקל בתוצאה הסופית שהושגה.

"כדי להביא לתמיכה הזו שוחחתי עם כל חברי הכנסת החרדים וגם נפגשתי איתם בין הסיבובים. ראיתי את הרוח והבנתי שהם באמת ראו את רובי כמועמד המתאים והקרוב ביותר למורשת ישראל. ולערכי הנצח של עם ישראל".

סער עם ריבלין. צילום: פלאש90צילום: סער עם ריבלין. צילום: פלאש90
סער עם ריבלין. צילום: פלאש90

לא סחר מכר
• מה קרה בין הסיבוב הראשון לשני, מה גרם להם לשנות את דעתם ולתמוך בריבלין?

"היו חברי כנסת מהסיעות החרדיות שהצביעו לדליה איציק בסיבוב הראשון. אבל מנגד, אינני חושב שהיו רבים שהצביעו לשטרית כבר בסיבוב הראשון. כך שהתמונה לא השתנתה בהרבה משום שכאשר הגענו לסיבוב השני והתברר שמדובר בקרב ראש בראש של רובי מול שטרית, היתה התייצבות מובהקת למענו.

"צריך לזכור, שבשתי הסיעות היו חברי כנסת שהצביעו לרובי כבר בסיבוב הראשון. אינני יודע להעריך מה היה קורה אילו היו הוא היה עולה מול דליה איציק. אני מניח שגם במקרה כזה היינו מצליחים לקבל תמיכה גדולה יותר מאשר בסיבוב הראשון. אבל צריך לזכור שיש עוד סיעות והתמיכה לה זכינו השתנתה על פי המועמדים השונים, ורובי קבל תמיכה כמעט מכל סיעות הבית - הסיעה היחידה ממנה הוא לא זכה לתמיכה הייתה אולי סיעת בל"ד.

"ללא התמיכה הרחבה שהושגה בעבודת נמלים, לא היינו מצליחים, משום שהכוחות החזקים ביותר בפוליטיקה הישראלית לא היו בעד המועמדות של ריבלין, ולכן היה צורך בהמון עבודה אישית בכדי להגיע לתוצאה שהושגה.

"המועמדות של רובי היא מועמדות שחצתה גבולות. אפילו במפלגות השמאל נרשמה תמיכה שחיפתה על אותם חלקים במחנה הלאומי שלא תמכו ברובי".

• מה הובטח לחרדים בתמורה לתמיכתם?

"אין כאן ענין של סחר מכר: תפקיד הנשיא הוא תפקיד סמלי בלבד ולכן לא היה משא ומתן. הדיאלוג עם הנציגות החרדית היה מצויין למרות הקושי שהיה לנו אחרי השנה האחרונה. הנציגות החרדית ידעה לעשות את ההבחנה בין הקושי הזה לבין שאלת ההתאמה של רובי ריבלין לתפקיד. זו תעודת כבוד עבורה כיון שבכך היא שירתה את הציבור שאותו היא מייצגת.

"עם זאת, איני מסתיר את דעתי ומעולם לא הסתרתי אותה, שאני מקווה שנחזור לימים של שיתוף פעולה פרלמנטרי עם הסיעות החרדיות.

"אני מקווה שלאירועים היום יהיה משקל בהוכחה לקירבה ולברית הקיימת בין אנשי התנועה הלאומית לציבור החרדי".

• האם היו ח"כים חרדים שמהרגע הראשון הבהירו שלא יתמכו בריבלין?

"בפוליטיקה תמיד עוטפים את המילים הללו באמירות יפות, אך כמי שמכיר את המערכת הציבורית במדינת ישראל ידענו היטב ממי אפשר לצפות וממי לא.

"בהחלט היו כאלה שתמכו לאורך כל הדרך והיו כאלה שלא, אבל בסופו של דבר אנחנו מודים לכולם, משום שלסיעות החרדיות היה חלק בנצחון בסיבוב השני, וכיהודים אנו אמונים על הכרת הטוב.
גדעון סער שר הפנים נשיאות רובי ריבלין חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד