ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

האדמו"ר מצאנז רמז על האסון בתום החתונה • פלא

בשיחת בן האדמו"ר מבעלזא שעלה להזמין את האדמו"ר מצאנז לחתונה, רמז האדמו"ר בעמימות לטרגדיה שאירעה הלילה • מיוחד ובלעדי

האדמו"רים בחתונה אמש צילום: משה גולדשטיין 'א בליק'
האדמו"רים בחתונה אמש צילום: משה גולדשטיין 'א בליק'

אחד האדמו"רים שזכה אמש בחתונת בית בעלזא, לכבוד מופלג היה האדמו"ר מצאנז שבינו ובין בעל השמחה האדמו"ר מבעלזא, שורר קשר ידידותי אדוק במיוחד.

שני האדמו"רים יצאו בריקוד מיוחד במשך דקות ארוכות לקול מצהלות אלפי החסידים, שהתלהבותם גברה לנוכח הכבוד וההערכה שהפגין בעל השמחה האדמו"ר מול אורחו.

הבוקר, עם היוודע הטרגדיה הגדולה, הפנו בצאנז את תשומת לב להתבטאות מעניינת שיצאה מפי האדמו"ר, שאולי הייתה עמומה כשנאמרה, אבל הפכה למשפט מפתח הבוקר.

היה זה לפני חג השבועות, כאשר הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר מבעלזא ואבי הכלה הגיע לאדמו"ר מצאנז כדי להזמינו לרגל השמחה.

האישים פתחו את שיחתם בנושא החתונה הגדולה (חג מתן תורה) והחתונה הקטנה (שמחת בית בעלזא).

בהמשך, נסובה השיחה אודות האבות הקדושים שיורדים מגן עדן לשמחת צאצאיהם, כנאמר בזוהר הקדוש. האדמו"ר סיפר, על הרה"ק רבי משה מרוזדוב זי"ע, נכדו של הרה"ק מרופשיץ זי"ע שבמהלך חופתו, חש כי מישהו נשען על כתפו בחוזקה. כשהסב ראשו אחורנית לראות מי האיש, הבחין כי היה זה זקנו מרופשיץ, שכבר היה אז בעולם האמת. החתן הסב ראשו חזרה ולא הגיב מאומה. לאחר החופה כשסיפר זאת לאביו, הרה"ק רבי אליעזר מדזיקוב זי"ע, נענה אביו כי טוב עשה שלא הגיב.

כאן הציג הגרא"מ את התמיהה בשם אביו האדמו"ר מבעלזא, לאיזה צורך יש לנסוע לקברי האבות- ההורים ולהזמינם לחתונה, אם בלאו הכי שולחים אותם מהשמים...?

על כך השיב האדמו"ר, כי אולי צריך לבקש מהם שיבואו מרצון, או שמא יש לפייסם שמטריחים אותם לרדת ממקומם בעולם העליון לעולם השפל שאין זה דבר של מה בכך, שכן למרות שהם בוודאי שמחים בשמחת צאצאיהם, הרי שלרדת לעולם, אין זה דבר שלכתחילה.

הגרא"מ ציין כי בזמן כזה צריך הרבה סייעתא דשמיא. האדמו"ר בתגובה: הבנים בצעירותם עדיין אינם יודעים עד כמה, האבות כבר יודעים יותר"....

הגרא"מ: בפרט ב'רעבישע חתונה' שמגיע ציבור גדול.

וכאן הגיע המשפט המעניין: האדמו"ר השיב כמשיח לפי תומו: "צריכים אחריות על כל יחד שיבוא בשלום ויחזור בשלום וזהו בגשמיות ויותר מזה ברוחניות, להשפיע השפעות".

הגר"מ: כשחסידים באים להשתתף בשמחת רבם, מלבד עצם ההשתתפות בשמחה, הרי הם מצפים להשפעות טובות.

ניבאו האישים וידעו מה נבאו. הבוקר, עם היוודע האסון, שבו החסידים והעלו על הנס את הדברים המצמררים.
בעלזא טרגדיה צאנז אחריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד