כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צריכים אותך לעשירי: היומונים על הנשיא החדש

באף יומון חרדי, לא קיבל ריבלין את הכותרת הראשית • למי הקרדיט, מי שמח ומי מקונן • בחדרי מגיש: סקירת עיתוני היום שאחרי

צריכים אותך לעשירי: היומונים על הנשיא החדש
פלאש90

העיתונות החרדית בהם ארבעת היומונים המודיע, המבשר, יתד נאמן, והפלס, מתייחסים בעמוד הראשון לתוצאות הבחירות לנשיאות המדינה, וניצחונו של רובי ריבלין. ארבעת היומונים לא הקדישו את הכותרת הראשית לניצחון.

בטאון אגודת ישראל המודיע שהביא את הכתבה מתחת אוזן שמאל נכתב "ח"כ ראובן ריבלין נבחר ברוב של 63 קולות לתפקיד נשיא המדינה" ובכותרת המשנה: ביקורת בליכוד על התנהגותם הקפואה של ראש הממשלה וחברי הליכוד – שנמנע במכוון מלהתגייס לטובת ריבלין, ומצטטים משר התחבורה הקורא לערוך בדק בית על הקרע עם החרדים "הוא קרע בעייתי לא רק כאן גם במבחן על ארץ ישראל ומחייב חשבון נפש", בהמשך כותבים בהמודיע כי נכשל ניסיון של ישראל ביתנו נציגי יש עתיד התנועה העבודה ומרץ להביא לבחירתו של שטרית, ומביאים כי ריבלין הודה פומבית לכל מי שתמך בו ובהם ח"כ יעקב ליצמן.

בעיתון 'המבשר' מציינים בכותרת בתום מערכת בחירות רווית תככים והתגוששויות נבחר ריבלין לנשיא מדינת ישראל העשירי, ובטור הפרשנות של הכתב הפוליטי מאיר ברגר מגולל על כך ששפר מזלו של ריבלין ששטרית עלה מולו בסיבוב השני, ברגר מסביר ששטרית חתום על הצעות חוק פוגעניות בציבור החרדי ואף הרים את ידו בחוק הגיוס וחבר במפלגה שמטרתה לקעקע את הסטטוס קוו כמעט בכל דרך אפשרית, ברגר אף מוסיף כי תמיכת החרדים בריבלין היא ענישה לליברמן שהוא האדריכל של חוק הגיוס על כל סעיפיו, וניצחון על הגרעין הליכודי ובראשם ראש הממשלה שלא רצה לראות את ריבלין כנשיא וקרוב לוודאי שחושש מהיום שאחרי - מהיום שבו יידרש ריבלין להמליץ על האיש שירכיב את הממשלה – ריבלין לא שוכח ולא סולח, כותב ברגר.

ביומון הליטאי 'יתד נאמן' בכותרת המשנה מדגישים שהסיעות החרדיות הכריעו את הכף כאשר הצביעו בסיבוב השני כגוש אחד עבור ריבלין ובטור מאחורי החדשות של אריה זיסמן ניתנה הכותרת "ריבלין ניצח, נתניהו הפסיד". במאמר נוסף תחת הכותרת: "תג מחיר פוליטי" מתאר י. אריאל את מוסד הנשיאות כמוסד חסר כל משמעות מעשית, נטול סמכות ממשית וללא כל כח השפעה החשובה בעיני היהדות החרדית.

"העובדה היא שכל בכירי השלטון ידעו אתמול כי המפתח הסופי נמצא בידיהם של המפלגות החרדיות, לרוב חברהי הכנסת של יהדות התורה ובעיקר לנציגי דגל התורה ברור היה כי זו תחנה משמועתית בה יוכלו להוכיח לממשלה ולראשיה שפוגעים בעולם התורה כי לא עוד ברית פוליטית ליהדות החרדית עם הימין.

בהמשך מתאר הכותב את העליה לרגל לחדר ועדת המדע בכנסת ששרי הממשלה הרבים ראשי הקואליציה ובכירים נוספים שנכנסו בזה אחר זה לחדרו של גפני וחברי הכנסת מקלב ואשר שהונחו על ידי הגראי"ל שטיינמן כיצד לפעול, שרי הממשלה הבינו יותר מתמיד עד כמה אין להם על מי לסמוך בבנין הכנסת והבינו כי הנציגות החרדית לא שותקת מול הגזירות והקיצוצים, הנציגים החרדים שידעו שיהיה סיבוב שני סירבו להבטיח תמיכה במועמד הליכוד ואיש הקואלציה כאשר המטרה היא לא נקמנות לשם נקמנות אל ההפך כדי שיידע הליכוד ויבינו ראשי השלטון כי היהדות החרדית תיאבק בהם בכל דרך אפשרית ואין בפוליטיקה ארוחות חינם.

לסיום כותב המאמר שאין ספק שקולות החרדים הכריעו וגם במקרה כזה הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל גם בתפקידים שאינם מהוים עבור הציבור החרדי נושא חשוב וקריטי אפשר להשיג כלים ותוצאות שישפיעו רבות על המערכת הפוליטית בישראל.

בעיתון 'הפלס' מציינים בכותרת המשנה כי רבים רואים בבחירתו של ריבלין מכה לראש הממשלה נתניהו ולליברמן שפעלו רבות נגד בחירותו ומביאים שהנשיא הודה לליצמן ואלי ישי גם מאמר פרשנות של הכותב אץ בן מנחם תחת הכותרת: נתניהו-וליברמן הפסידו גדעון סער ניצח בו מסביר כי סער מיצב עצמו אמש כאיש החזק בסיעת הליכוד כאשר הצליח מול כל הקשיים להביא להכתרתו של ריבלין.
המבשר רובי ריבלין החרדים יתד נאמן המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד