כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השר אריאל מפרגן לאלי ישי על שינוי תכנית לפיד

הפטור ממע"מ - אותו ייעד לפיד רק למשרתים, מתרחב: משרד האוצר פרסם שההטבה תעלה לגובה 950 אלש"ח, במקום 600 אלף בלבד, כפי שתוכנן

אריאל וישי, ארכיון
אריאל וישי, ארכיון

מספר ימים לפני שתזכיר חוק מעודכן הנוגע לתוכניתו של שר האוצר לפיד למתן הטבת מע"מ בשיעור אפס עתיד להתפרסם, פרסם היום (ג') משרד האוצר כמה שינויים שנערכו בתזכיר החדש. השינויים המרכזיים קובעים כי מי שלא שירת בצבא או בשירות לאומי אזרחי יזכה בהטבה ברכישה דירה חדשה מקבלן בשווי של עד 950 אלף שקל ולא 600 אלף שקל כפי שנקבע בתזכיר החוק המקורי.

כזכור, בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה בשבוע שעבר הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה על כך שהסכום שנקבע על 600 אלף אינו סופי וכי הוא עדיין צפוי להשתנות, כאמור, עתה מספר ימים קודם שתזכיר החוק המעודכן מתפרסם מתברר כי לפיד נכנע והתקפל והעלה את הסכום ל-950 אלף ש"ח אותו דרשו מלכתחילה המתנגדים כשבראשם שר השיכון אורי אריאל שאף הודיע על כך שילחם כנגד מתכונתו הנוכחית של החוק בקבינט הדיור.

בתגובה לכך אמר השר אורי אריאל: ״השינוי בתזכיר החוק היה צפוי ונקבע בסכום כפי שדרשתי. לא הייתה שום היתכנות מעשית וחוקית להצעה הקודמת שהפלתה בצורה בוטה מגזרים שלמים באוכלוסיה הישראלית וכעת נפעל לקידומו המהיר של החוק בכנסת וצמצום תקופת הביניים בו מצוי השוק״.

חברי הכנסת החרדים בירכו את השר אריאל על מלחמתו העיקשת כנגד לפיד.

ח"כ ישי לשר אריאל: "מודה לך על עזרתך למען הציבור החרדי". בעקבות ההחלטה להעלות את הפטור ממע"מ לדירות בשווי 950,000 ש"ח, שוחח אתמול ח"כ ישי עם השר אריאל והודה לו על התערבותו. השר אריאל ביקש להדגיש בפני ישי, כי לפגישות שקיימו שניהם בזמן האחרון היתה חשיבות מכרעת בקבלת ההחלטה.

ח"כ הרב יעקב אשר הגיב לפרסום התוכנית ואמר כי ימשיכו להילחם כנגד התוכנית עד שהיא תוסר לחלוטין: "הפרסה שעשה משרד האוצר", אמר אשר "בעקבות הלחץ הציבורי שלנו ע"י כביכול תיקון החוק שמקנה 0% מע"מ לדירה עד 950 אלף שקלים ולא כמו שקבע בהתחלה קריטוריון הזוי של 600 אלף שקלים, עדיין אינו מקהה את עוצמת הפגיעה ע"י תנאי סף שמדיר ציבורים שלמים מהזכות האלמנטרית לרכוש דירה ללא מע"מ

"נודף מזה ריח רע של הדרה והמשך האג'נדה של שר האוצר יאיר לפיד נגד הציבור החרדי, שהרי לא קיימים דירות בשוק במחירים כאלו באיזורים חרדים מובהקים, התיקון הזה הוא לא תיקון אלא המשך הניסיון להצר את רגלי הציבור החרדי, בכוונתנו לא להניח לנושא הן בחקיקה בכנסת והן בפניה ליועץ המשפטי עד אשר תוסר החרפה הזו אשר מפלה בין אדם לאדם ובין המגזרים והאוכלוסיות השונות בישראל."
מעמ לפיד ישי תג אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד