כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הוסר איום הפינוי מביהכנ"ס מגן אברהם בחיפה

וועדות ההקצאות בעירייה החליטה לפנות את בית הכנסת, אך חברי המועצה החרדים התערבו - ובית הכנסת ימשיך לפעול • תמונות

בית הכנסת בחיפה
בית הכנסת בחיפה

לאור פעילותם של יו"ר סיעת שס"ג חיפה הרב מרדכי מיכאל אלפר וסגן ראש העיר הרב אריה בליטנטל, נמנע מהלך אותה הובילה עיריית חיפה לפינויו וסגירתו של בית כנסת מגן אברהם הפועל עשרות שנים בחיפה.

המדובר הוא בבית כנסת מגן אברהם אשר פועל במבנה בית הספר מופת בסמ"ת בחיפה, המקום הוקם בשנת תשמ"ח, ביוזמת המתפללים ומימונם. בית הכנסת פעיל זה עשרות שנים ומשרת את תושבי האיזור ואת הקהילה המרוקאית, לאחרונה אף הצטרפו מתפללים חדשים לבית הכנסת מקרב הציבור הדתי- לאומי.

בעקבות מצוקת כיתות בבית הספר, ערב פתיחת שנת הלימודים לפני כשנה, התקבלה החלטה בוועדת ההקצאות של עירית חיפה, שלא לחדש את ההקצאה ולדרוש את פינוי בית הכנסת ללא שניתן פתרון חילופי מתאים. בעקבות פעילותו של יו"ר סיעת שס"ג הרב מיכאל אלפר, ירדה הצעת הפינוי מסדר היום.

השבוע הועלתה שוב הצעת החלטת הפינוי, כשלא ניתן כל פתרון חילופי למתפללי בית הכנסת. חברי סיעת שס"ג קיימו ישיבת סיעה בנושא, ובפגישה שהתקיימה אצל ראש העיר לאחר מכן, הבהירו חברי המועצה את חומרת הנושא ואת העובדה כי אין מציאות בה גורמים לפינויו של בית הכנסת ללא הקצאת מקום חלופי.

מבדיקה שערך הרב אלפר, עלה כי בתי הכנסת הקרובים קטנים מאוד ואינם יכולים להכיל עוד מתפללים. כמו כן, לא ניתן כל פתרון לארון הקודש ספרי התורה, נברשות והריהוט היקר אשר אנשים תרמו לזכר יקיריהם.

בעקבות ההצעה, קיים הרב אלפר סיור במקום יחד עם סגני ראש העיר הרב אריה בליטנטל ומר שי אבוחצירא. כמו כן, השתתף חבר המועצה הרב אהרן כהן ומנהלת אגף נכסים בעירייה גב' פנינה פז שהתרשמו מקרוב על פעילותו של בית הכנסת.

טרם ישיבת המועצה, הודיע ראש העיר לחברי המועצה על ירידת הנושא מסדר היום ובכך הוסר האיום על סגירתו של בית הכנסת.

בישיבת מועצת העיר חיפה שהתקיימה אמש, נידונה אף החלטות ועדת ההקצאות כשסעיף פינוי בית הכנסת ירד מסדר היום, בכך הוסרה בשנית הסכנה לפינוי בית הכנסת.

מתפללי בית הכנסת הנרגשים הודו לחברי המועצה על פועלם למען בית הכנסת ומתפלליו.







חיפה מגן אברהם הקצאה שסג מיכאל אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד