י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תאונת ווטסאפ: שם הנפטר 'רץ בקבוצות'

שמו של המנוח רבי יוסף יהודה אברהם וינד ז"ל עבר בקבוצות הווטסאפ, עוד טרם נודע דבר פטירתו הטראגית לבני משפחתו

תאונת ווטסאפ: שם הנפטר 'רץ בקבוצות'

תאונה מזעזעת אירעה לפנות בוקר בכביש 1, בה נהרג ר' יוסף יהודה אברהם וינד בן ה-31, תושב העיר בית שמש ואב לשבעה ילדים, בדרך חזור מחתונת בעלזא.

התאונה אירעה סמוך לשעה 5:40. אולם כשעה לאחר התאונה, כבר התחילו להתפרסם שמות הנפגעים בקבוצות ה-Wahtsapp, זאת ללא כל בדיקה האם בני המשפחה הקרובים כבר עודכנו על פטירת ופציעת יקירם.

אביו של המנוח, הרה"ח רבי אהרן וינד, מחשובי חסידי בעלזא ומבאי ביתו הקרובים של האדמו"ר, התבשר על פטירת בנו סמוך לשעה 7:00 על ידי עסקני חסידות בעלזא וארגון ביקור ועזרת חולים.

סמוך לשעה 7:30, התייצב הרב אברהם קאפ, יו"ר ארגון עזרת אחים, בבית המנוח בבית שמש, לשם נכנס יחד עם השכן רבי אריה פינק דומ"צ קהילת בעלזא. האלמנה הטרייה ישנה בבית יחד עם בנה בן ה-9, והרב קאפ, האיש שמודיע על בשורות מסוג זה לתושבי הקהילה החרדית בעיר, עידכן את האישה כי בעלה נפצע בתאונה. רק כשעה לאחר מכן, לפני השעה 9:00 דיווחו לה את בשורת האיוב כי בעלה נפטר.

ילדיו של המנוח לא ישנו בבית, אלא אצל שכנים וחברים, זאת בעקבות השמחה בחצר החסידות. קאפ דאג גם להם, ויחד עם קצין העיר ועובדת סוציאלית בישר את הבשורה לילדים האחרים.

כזכור, אין מדובר במקרה ראשון ששמות הרוגים מתפרסמים בקבוצות ה-Whatsapp עוד בטרם נודע לבני המשפחה. גם בתאונה שאירעה לפני כחודש וחצי בכביש הבקעה, נהרג אלחנן אברהם טויטו ז"ל בן 20 משדרות. אחיו ישראל, ניזון מדבר פטירתו באמצעות קבוצת ה-Wahtsapp בה הוא חבר.

עם היוודע דבר התאונה נפוצו בקרב קבוצות הוואטסאפ בציבור החרדי שמועות על כך שההרוג בתאונה הינו רב ידוע תושב רמות, מבלי שטרחו לברר כלל האם הדבר נכון. הרב, באותה העת ישן בביתו ולא ידע כלל על השמועה הזדונית.

זיכרו: לעיתים בן משפחה של מנוח או פצוע נמצא בקבוצה בה אתם חברים, או שמידע זה מגיע אליו דרך הודעתכם בקבוצה. נודע לכם שם של נפגע? שימרו אותו לעצמכם.
בעלזא ווטסאפ קאפ וינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד