ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כתב אישום נגד תוקף בחור הישיבה בעיר העתיקה

בארגון 'חוננו' זועמים: למרות כתב האישום המתאר מסכת אלימות קשה, לא מוזכר בו הרקע הלאומני לתקיפה החמורה

הנאשם יוסף חולייסי
הנאשם יוסף חולייסי

הבוקר (ד) הוגש כתב אישום כנגד ערבי שתקף בחור יהודי בדרכו לכותל המערבי.

על פי כתב האישום שהוגש נגד יוסף חולייסי בן 28, בערב חג השבועות צעדו א.א. בן 17, יצחק ב. ואחרים ברחוב מעלה השלום בירושלים לכיוון הכותל המערבי. במהלך ההליכה, נעצר יצחק ועשה צרכיו בסמוך לעץ המצוי בקרבת ביתו של הנאשם.

הנאשם חולייסי הבחין ביצחק, ומכיוון שחשד שהוא וחבריו מתכוונים לפלוש לחצרו בכדי להזיק לה, ניגש לעברו והעיר לו על נוכחותו במקום. בהמשך דחף את יצחק, אחז בו בחזקה מאחור והכה אותו, ויצחק קרא לעזרה.

לשמע קריאותיו של יצחק הגיע לעברו א.א. וחבריו, וביניהם לבין חולייסי ותושבים מקומיים נוספים שהגיעו למקום התפתח ויכוח בצעקות.

בשלב זה, אחז חולייסי באלה העשויה מעץ, התקרב אל א.א. והכה אותו בראשו בעוצמה באמצעותה אלה, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה. כתוצאה מהמכה נגרם לא.א. שבר דחוס בגולגולת, חתך בקרקפת ושטף דם תוך גולגולתי והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ נוירו-כירורגי.

"במעשיו האמורים לעיל, תקף הנאשם את יצחק שלא כדין, וכן גרם לא.א. שהינו קטין חבלה חמורה שלא כדין בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו לחבלה חמורה", נכתב בכתב האישום.

מארגון 'חוננו', המלווה את תלמיד הישיבה, נמסר לאחר הגשת כתב האישום: "לצערנו, בכתב האישום, אשר הוגש רק לאחר שהמשטרה העבירה את הפצוע היהודי מסכת חקירות בעודו בטיפול נמרץ, לא מוזכר הרקע הלאומני המובהק של האירוע".

"אותה פרקליטות הממהרת להאשים יהודים בסעיפי גזענות על כל צעד ושעל, מדחיקה ככל האפשר את העובדה שיהודים מותקפים בידי ערבים מידי יום באין מפריע. ברי לנו כי באם האירוע לא היה מצולם, הפרקליטות לא היתה טורחת להגיש כתב אישום, בניגוד למקרי תג מחיר בהם מוגשים כתבי אישום גם ללא ראיות".

צילום: ארגון חוננו
תקיפה כתב אישום בחור ישיבה אלימות ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד