ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גפני: "כשתפגעו בחרדים - תצטרכו להזיע"

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' מסביר ח"כ משה גפני את האסטרטגיה החרדית בבחירות לנשיאות • בין השיטין הוא מגלה למי הצביעו החרדים, וחושף: "היה תיאום מלא עם ש"ס ואגודת ישראל" • האם הוא מצפה לקבל בתמורה משהו? • ומה יש לו לומר על הברית ההיסטורית עם הליכוד והמחנה הלאומי? "שיבינו שזה לא דבר מובן מאליו"

גפני. צילום: פלאש 90
גפני. צילום: פלאש 90

"המטרה שלנו היתה לזעזע את המערכת, זו הייתה האסטרטגיה שלנו". פותח ח"כ משה גפני את דבריו באשר לבחירת נשיא המדינה, "מלכתחילה, בעבר - הנושא של הבחירות לנשיאות לא היה נושא בשבילנו, אנחנו לא ראינו את עצמנו מעולם גורם בענין הזה. אבל הפעם החלטנו לזעזע את המערכת ולהפוך לגורם משמעותי בכדי שירגישו את נחת זרוענו - והשגנו את זה. כל המערכת כולה עברה למצב של אנומליה כבר בסיבוב הראשון וכולם ידעו שהמפתח נמצא אצלנו. היית יכול לראות את מצעד השרים וחברי הכנסת שהגיעו אלי לחדר לפני הסיבוב השני כיון שכולם הבינו שבלעדנו תהיה להם בעיה".

חשוב לציין שגפני מסרב לחשוף למי הצביעו הוא וחבריו בסיבוב הראשון או השני, אבל הוא שמח לספר על כך שכל המערכת "הרגישה את נחת זרוענו" כבר בסיבוב הראשון. גורמים ביהדות התורה מספרים שכאשר אלקין סיים לדבר עם גפני קודם הסיבוב השני (אלקין התגייס לטובתו של ריבלין ופעל עבורו לפני הסיבוב השני מול הח"כים החרדים. לאלקין ניסיון רב של מו"מ מתקופת כהונתו כיו"ר הקואליציה) הוא חתם את דבריו בכך ש"עם החרדים אפשר לסגור דברים, מילה שלהם זו מילה". לכך בדיוק ציפה גפני, היה לו חשוב להזכיר לכולם מה שווה המילה שלו לעומת מילה של יו"ר סיעות עתירות מנדטים שלא ניתן להאמין להם גם לגבי קולם הם. ראו מה ביני לבין חמי.

"ידענו מראש שיהיה סיבוב שני, עשינו את החשבון הזה שבעקבות ההצבעה שלנו בסיבוב הראשון יהיה סיבוב שני. וכן בסיבוב השני בחנו את המועמדים השונים על פי דברי הגראי"ל שהורה לנו לבחור במה שיותר טוב עבור האידישקייט, והצבענו בצורה שבסופו של דבר ריבלין הוא זה שנבחר. אם אתה מנתח את המהלך הזה, אתה מבין שמה שקרה בסוף זה מה שאמרתי במשך כל הזמן".

כאמור, גפני מסרב לחשוף עבור מי הצביע, למרות שהוא רומז בצורה כמעט ברורה מה היו תוצאות ההצבעה שלו. שאלה נוספת אליה מסרב גפני להתייחס היא האם מבחינתו היה הבדל בין תמיכה בשטרית לתמיכה בדליה איציק וכיצד היה נוהג אילו איציק היתה זו שהיתה עולה לסיבוב שני. אך כאשר הוא נשאל על מועמדותה של איציק שעמדה על הפרק בסיבוב הראשון, אומר גפני "עברנו על הרזומה שלה במשך השנים בתפקידיה השונים וגם כסגר"ע ירושלים, ומבחינתנו היא הייתה איתנו בסדר גמור במשך כל השנים. אין מקרה שהיא עשתה משהו כנגד הציבור החרדי. בכל התפקידים אותם היא מילאה אין לנו טענות עליה".

"התכנסנו יחד - סיעת דגל התורה - לפני הסיבוב השני ושקלנו כיצד להצביע. כמובן, היינו מתואמים עם ש"ס ועם אייכלר ומוזס בתיאום מלא. וההחלטה שקיבלנו קודם הסיבוב השני הייתה מתואמת יחד עם ש"ס. אי אפשר להגדיר בשחור ולבן את השאלה האם התוצאה שהתקבלה היתה על פי העמדה של כולנו אבל בפירוש ניתן לומר שהעמדה שלנו היתה מתואמת יחד".

• האם קיבלתם משהו בתמורה להצבעה שלכם?

"אני מרוצה מהתוצאה. מלבד העובדה שמי שעוקב בימים האחרונים אחרי מה שקורה יודע שקבלנו מספר דברים, הבטחת ההכנסה לאברכים הועברה החודש, וועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את החוק שהעליתי לגבי אפליה מתקנת לחרדים, אני מרוצה גם מעצם העובדה שהעברנו מסר ברור וחד משמעי. הרי אנחנו לא צריכים שום דבר ממוסד הנשיאות - לא תמונה, ואני מקווה שגם לא נצטרך אי פעם חנינה".

"והעיקר", מסיים גפני, "העברנו את המסר העיקרי לממשלה, לשלטון, לקואליציה ולמפלגות הימין כי הברית ההיסטורית עם החרדים אינה דבר מובן מאליו. ובכל פעם שתגרמו לציבור החרדי פגיעה, תצטרכו להזיע קשה כדי לקבל את תמיכתנו אם בכלל, ואתמול כולם ראו באצבעותיהם של מי נבחר נשיא המדינה, וכמה הממשלה התאמצה לקבל זאת".
גפני בחירות ריבלין נשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד