כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תשעה חודשי מאסר לנהג שדרס למוות קשיש שחצה את הכביש

בית משפט השלום לתעבורה גזר תשעה חודשי מאסר בפועל לגבר אשר נהג ברשלנות וגרם לתאונת דרכים שבה נדרס למוות קשיש בן 83. אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

תשעה חודשי מאסר לנהג שדרס למוות קשיש שחצה את הכביש

השופטת שרית קריספין-אברהם, מבית המשפט השלום לתעבורה בתל אביב- יפו, גזרה לאחרונה תשעה חודשי מאסר בפועל על נהג ותיק, אשר נהג ברשלנות בדרך עירונית וגרם לתאונת דרכים קטלנית בה נחבל קשות קשיש בן 83, אשר נפטר בבית החולים שלושה חודשים לאחר מכן.

הנהג הינו נהג עם ותק של 45 שנים על הכביש, ללא עבר פלילי וללא עבר פלילי תעבורתי. על פי גזר הדין, בעת שנהג בשעת בוקר בדרך עירונית, נהג ברשלנות ולא הבחין בקשיש אשר חצה את הכביש וכבר הספיק לחצות כברת דרך ניכרת. השופטת ציינה, כי אילו נהג בזהירות המתאימה לדרך עירונית בה משתמשים גם הולכי רגל, יכול היה למנוע את התאונה מפני שיכל לעצור את רכבו 40 מטר קודם לכן, כפי שעולה מבדיקתה של התביעה. על אף שהנהג הביע צער על המקרה, הוא סירב לקחת אחריות על התאונה.

השופטת שרית קריספין- אברהם , הדגישה בגזר הדין את חשיבותו של עונש הולם למען ההרתעה בציבור. בנוסף ציינה כי "בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, על בית המשפט להעדיף את האינטרס הציבורי של שמירה על ערך חיי אדם והרתעת הציבור והיחיד, על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם".

על הנהג נגזרו תשעה חודשי מאסר בפועל, ועוד 18 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רשיון ל- 12 שנים, ופיצוי של 10,000 ₪ למשפחת המנוח.

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים שגבו את חייהם של אחרים. אדם שנהג ברשלנות, ובפרט בדרכים עירוניות שבהן יש לנהוג במשנה זהירות, צריך להיענש בחומרה, על אחת כמה וכמה אם תוצאות העבירה הן הרות גורל ".
אור ירוק הולכי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד