י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שלושה נינים בשבוע • בעלזא, טשרנוביל וטשעבין

לא ידעתם: שלושה מחתניו של גאב"ד גולדס גרין הגר"א הלפרין השיאו את נכדיהם • וגם: למי חיכו החתן והכלה מתחת לחופתם?

הגר"א הלפרין. צילום: בחדרי חרדים
הגר"א הלפרין. צילום: בחדרי חרדים

לא רבים הבחינו בכך, אך השבוע בערב אחד, השיאו שלושה מחתניו של הגאון רבי אלחנן הלפרין גאב"ד גולדס גרין בלונדון את נכדיהם.

החתונה הגדולה הייתה, שמחת בית בעלזא. הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר מבעלזא, הוא חתנו של גאב"ד מאקווא – חתנו של הגר"א הלפרין. השמחה התקיימה כידוע בקרית בעלזא בירושלים.

ממש באותן שעות, השיא האדמו"ר מטשרנוביל – אף הוא חתנו של גאב"ד גולדס גרין, את נכדו, בן לחתנו הרה"צ רבי יעקב אליעזר רוטנברג באודיטוריום העירוני בבני ברק. ומי היה המחותן? אבי הכלה הוא הרה"ג רבי שמואל דוד שניאורסהון ממנהליה הרוחניים של ישיבת כוכב מיעקב – טשעבין שאביו הגאון רבי יוסף משה שניאורסהון ראש ישיבת טשעבין, הוא...גם חתנו של הרב הלפרין.

בעת שמחת בית טשרנוביל –טשעבין התרחשה אפיזודה מעניינת.

האדמו"ר מרחמסטריווקא, שהינו קרוב משפחה של כל הצדדים (גם המחותן, אבי הכלה, היה חתן אצל הרה"צ רבי זאב טברסקי זצ"ל אחי האדמו"ר מרחמסטריווקא זצ"ל) כובד לשמש כמסדר קידושין וניאות לכך. אלא שהחופה שהייתה אמורה להיות לפני השקיעה, התעכבה ממושכות, מפאת התמהמהותו של האדמו"ר.

תחליה המתינו המחותנים באולם ארוכות, וכאשר השעה התאחרה והאדמו"ר טרם הופיע, יצא הקהל לחופה, בתקווה שבינתיים יגיע האדמו"ר. החסידים עמדו ושוררו ארוכות את ניגוני החופה המסורתיים, החתן והכלה נצבו תחת החופה, השושבינות והכלה כבר סיימו את שבע ההקפות אבל מסדר הקידושין עדיין היה בדרכים.

שיחת טלפון שערכו לגבאי האדמו"ר הבהירה, כי ייקח עוד זמן עד שהאדמו"ר יגיע. בלית ברירה, נשלפו שני כסאות מהאולם והוצבו תחת החופה.

החתן והכלה התיישבו והחסידים המשיכו בשירי רגש, לנוכח המחזה הנדיר: חתן וכלה יושבים ולא עומדים תחת החופה... רק לאחר כרבע שעה, הגיע האדמו"ר והחל מיד בסידור הקידושין, לאחר התנצלות בפני המחותנים על העיכוב הממושך.
טשרנוביל רחמסטריווקא הגרא היילפרין טשעבין חופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד