כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עדינה בר שלום תקים מכללה חלופית לש"ס

חשיפת בחדרי חרדים: משרד החינוך מנהל מגעים מתקדמים מול בתו של הגר"ע יוסף, הגב' עדינה בר-שלום, להקמת מכללה להכשרת מורים לרשת מעיין החינוך התורני • לפי התכנון, המכללה תהווה חלופה למכללת 'מקור המעיינות' של ש"ס שנתונה בקשיים כלכליים • מנגד: מועצת החכמים של ש"ס מפרסמת מכתב נגד סגירת המכללה • כל הפרטים

עדינה בר שלום תקים מכללה חלופית לש"ס

חשיפת בחדרי חרדים : משרד החינוך מנהל מגעים עם מייסדת המכללה החרדית הרבנית עדינה בר שלום להקמת מכללה להכשרת מורים לרשת מעיין החינוך התורני. המכללה תהווה חלופה למכללה הקיימת - מכללת מקור המעיינות שקיומה נתון בקשיים.

כזכור, לפני מספר ימים נחשף כי מכללת מקור המעיינות אינה משלמת את משכורות אנשי הצוות מזה מספר חודשים לאחר שמשרד החינוך אינו מעביר את התקציבים למוסד.

בעקבות הקשיים אליה נקלעה המכללה נכנס לעובי הקורה חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה שהינו חבר העמותה, שהחתים את כל חברי מועצת חכמי התורה – הנשיא הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני והגר"ד יוסף, על מכתב תמיכה במכללה.

בין היתר כתבו חברי מועצת חכמי התורה: "שמועה קשה הגיעה אלינו על החלטת משרד החינוך לסגור את מכללת מקור המעיינות לשנת הלימודים הבעל"ט. אוי לנו שכך עלתה בימינו כי המכללה שהוקמה ע"י הסיעה מאולצת לסגור שעריה בפני מאות התלמידים/ות המבקשים ללמוד בה".

בהמשך, כותבים חברי המועצת: "המכללה הייתה קשורה לרשת מעיין החינוך התורני וסגירת המכללה הינה מכה קשה למעיין החינוך התורני שהייתה ציפור נפשו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל".

אלא שמתברר, שמול תמיכת חברי מועצת החכמים במוסד שהיה ציפור נפשו של מרן זצ"ל דווקא המוסד החילופי שעומד משרד החינוך להקים יוקם בשיתוף הרבנית עדינה בר שלום - בתו של מרן הגר"ע זצ"ל.

יצויין, כי לאחר מכתבם של חברי המועצת יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע אף הוא כי יפנה לשר פירון בכדי לפעול להצלת המוסד. "התעמרות משרד החינוך במוסדות החינוך החרדי חייבת להיפסק לאלתר, אפנה עוד היום לשר החינוך ע״מ שמוסד חשוב זה לא יישאר סגור אפי׳ עוד יום אחד״. אמר דרעי.

את תגובתה של עדינה בר שלום לא ניתן היה להשיג.
עדינה בר שלום מכללה משרד החינוך שס מועצת חכמי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד