ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חופש הבעה: תיאום מקסימלי להשפעה מינימלית

דודי שוומנפלד בטור סאטירי ושנון על הליך הבחירות לנשיאות, התנהלותם והתנהגותם של הח"כים החרדים

חופש הבעה: תיאום מקסימלי להשפעה מינימלית

מי זה הגר"א? שאלו תלמידי ביה"ס קופיקו ע"ש דרווין את הנשיא העשירי של ישראל. קפץ עליהם רוגזו של פירון, הרב הישראלי: וכי לא למדתם מדע? לו הייתם מקבלים את הצעת ועדת משרד החינוך הייתם מבינים שהנשיא החדש הוא צאצא של... של מי? שאלו התלמידים שוב. נמרוד, מלך הכיתה לא התבלבל ושאל את כבוד השר: מדוע כבודו לא מסביר לנו מה זה הגר"א? והאם זה נכון שלפי התורה החדשה שמתכוונים להנחיל לנו בחרה מדינת ישראל לנשיא צאצא של קוף?

רק לידיעת כבוד הנשיא: מיליוני ילדים לא יודעים מה זה שמע ישראל, אז מאיפה ידעו מי זה הגר"א הקדוש, כששר החינוך ומשרדו עסוקים בימים אלו להחדיר בתלמידי ישראל כפירה של ממש, לא פלא שאין להם מושג מימינם ומשמאלם.

שעה קלה לפני נאום הניצחון של הנשיא הנבחר, התקיים מסע חיזור גורלי על קולותיהם של הח"כים החרדים. חלקם ידעו לספר לנו כמה מתואמים הם היו. כ"כ היו עסוקים בתיאומים שלא הספיקו להצטלם ולו לתמונת סלפי אחת. אלה שהיו פחות מתואמים עסוקים היו בהתרת נדרים. וכ"ז לאחר שלימדו אותנו את סוגיית הדרה בנשים שכו"ע לא פליגי שאין איסור חל על איסור כשמדובר במועמדת חילונית, כיוון שכל כבודה בת מלך פנימה שייך רק בבת מלך להוציא... וכו׳.

וכך התרוצצו להם מגייסי הקולות, עלו לרגל ובאו שוב ושוב להתחנן על נפשם. ונתנו להם להזיע. ועכשיו כבר מותר לגלות שכלל לא התכוונו להצביע עבור שטרית, למרות היותו בן עדות המזרח. רק עשינו קולות רקע 'כאילו' הצבענו לאיציק וכאילו הולכים להצביע שטרית, כדי שחס ושלום לא לגרום לסחף. כל זה היה תרגיל, מה שנקרא הסחת האויב. כמו שלימדו אותנו בסיירות. והנה ב"ה התוצאה: הודו לה' ריבלין נבחר. שניה, הרשו לי לחבוש את כיפתי הלבנה. אוחילה לקל אחלה פניו... שים שלום.. עמו בשלום, ושלום לך כיפה עד להצגה הבאה.

העיקר החרדים התרגשו עד דמעות. נשיא ישראל צאצא לתלמידי ז'בוטינסקי עם כיפה על הראש, כיפה דומה לכיפתם של עמלי תורה ששופטי ירושלים של ריבלין שברו את מטה לחמם אך לפני ימים. כן, אלה שריבלין גזר עליהם סנקציות פליליות; כי הוא ממלכתי ומשמעת קואליציונית אין להפר גם כשמדובר בגזירות נוראיות בגשמיות וברוחניות. נו, וכי מה רציתם שנצביע לגרוע ממנו שטרית? הוא הרע במיעוטו. מה עוד שזו הצבעת מחאה (חלילה להשתמש במילה נקמה) בראש הממשלה. כך שלא נותרה לנו ברירה וכ"ז כמובן אחר התייעצות עם גדולי ישראל שהטילו עלינו להחליט כראות עינינו לפי הבנתינו בנבכי הפוליטיקה והדילים ותרגילי ההסחה וחופש ההצבעה לטובת היהדות כמובן.

וזה כמובן לאחר שרוב הח"כים דאגו לשכנע אותנו שכל עניין בחירת הנשיא נמאס ומאוס עליהם וזה בכלל עניין סמלי נטול השפעה מינימלית. בכל זאת היה תיאום מלא בעניין החסר חשיבות הזה, וכ"ז כדי לזעזע ולהוכיח כמה מילתם של הח"כים החרדים היא מילת ברזל. וכדאי הוא לו לנתניהו לסמוך עליהם בשעת הדחק כשמר לפיד מזנב בו משמאל בנאום הרצליה וסער לוטש עיניים ותופר חליפות, האח נפתלי עוקף מימין וביחד עם אריאל משחרר קרקעות, כל הנורות מהבהבות כך שוודאי שאחרי הסלפי המשפחתי בשבע ברכות (שהזמנת את עצמך לפי מקורות זרים. ולא שחלילה הוזמנת), והיום אחרי שלמדת שהחרדים חיכו לך בסיבוב הקלפי, תדע לנצל את קשריו האישיים של הנשיא החדש עם הח"כים החרדים שכולם הצביעו פה אחד עבורו בגלל ליבו החם למסורת ומורשת ישראל (נו איך לא? נצר לתלמידי הגר״א), בשקט ובתיאום מלא כמובן כדרכם בקודש.

חדש ימי הברית ההיסטורית בין הליכוד לחרדים, בטל מעליהם את כל הגזירות הקשות אם לא למענינו, למענך ולמען כסאך ומתוך שלא לשמה יבוא לשמה; ונסלח לכל עדת מצטלמי הסלפי, מתירי ההדרה והנדרים, מתאמי התיאומים, מסיחי הדעת ומספרי הבבא מעשיות... ואז נוכל לברך בשם ומלכות המברך את עמו ישראל בשלום. ומתוך הרחבת הדעת להתפלל לגאולה והתגלות נשיא אלוקים משיח צדקנו ובתיאום מלא ואחיד נזכה להכריז בשמחה ובקול גדול: יחי המלך דוד לעולם. אכי"ר.

טורו של דודי שומנפלד מתפרסם ב'כל ישראל' מבית 'קו עתונות'
חרדים בחירות טור ריבלין נשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד