י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו: "אין ספק שמדובר בחטיפה של ארגון טרור"

ראש הממשלה מסר הודעה לתקשורת, תקף את הרש"פ ואבו מאזן והבטיח: "נעשה הכול כדי להשיב את הנערים"

ראש הממשלה בנאומו הערב. צילום: פלאש 90
ראש הממשלה בנאומו הערב. צילום: פלאש 90

בתום הערכת מצב שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה בתל אביב, יצא ראש הממשלה ומסר הודעה לתקשורת - בה הטיל את האחריות לאירוע החטיפה על הרשות הפלסטינית ואבו מאזן.

נתניהו אישר כי מדובר באירוע חטיפה שהתבצע על ידי ארגון טרור.

"אנחנו מצויים בעיצומה של פעולה נרחבת לאתר ולהחזיר את שלושת הנערים הנעדרים. שלושה תלמידים צעירים שהיו בדרכם הביתה: אייל יפרח, גלעד שַאעֵר, ונפתלי פרנקל. שוחחתי עם הורי הנערים לפני כניסת השבת", הוסיף נתניהו, "אמרתי להם שאנחנו עושים כל מה שמדינת ישראל יכולה לעשות, ועוד יותר מזה, כדי להחזיר הביתה את ילדיהם, שהם ילדינו. אני חייב להגיד שההורים הללו גילו איפוק ותעצומות נפש שהם מעוררי הערצה. בשעות קשות אלה לב האומה כולה עם הנערים ועם המשפחות שלהם.

"צה"ל, השב"כ וכל זרועות הביטחון עסוקים עכשיו בפעילות אינטנסיבית כדי לאתר את הנעדרים. אני מודה להם על פעולתם זו, הם עושים אותה לילות כימים. מטבע הדברים אינני יכול למסור את כל הידוע לנו, לא ברגע זה, אבל אני כן יכול לומר את הדבר הבא: הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור. חד וחלק, אין שום ספק בזה. הם נחטפו, והם נחטפו ע"י ארגון טרור.

"בהתייעצות עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, וראש השב"כ הנחיתי את ההנחיות הבאות: ראשית, להפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותנו כדי לאתר את החטופים. שנית, למנוע אפשרות של העברתם לרצועת עזה או לְכל מקום אחר. שלישית, להכין את כל הכוחות לכל תרחיש אפשרי. ורביעית, לדרוש מן הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו-מאזן, שמתחומה יצאו החוטפים, לעשות את כל מה שנדרש כדי לסייע בהחזרת החטופים בשלום. זוהי האחריות של הרשות הפלסטינית. אנחנו רואים באבו מאזן וברשות אחראים על כל התקפה נגד ישראל שיוצאת משטחם, בין אם מדובר מיהודה ושומרון ובין אם מדובר מרצועת עזה.

"הטענה שהרשות הפלסטינית איננה נושאת באחריות כיוון שהאירוע בוצע בשטח שהוא בשליטת ישראל היא טענה מופרכת מיסודה. גם כשבוצעו פיגועים, ואתם זוכרים את זה כולכם, במרכז הארץ - מי שהיה אחראי הוא הרשות ששולטת במקום ממנו יצאו המפגעים. זהו בדיוק המקרה הזה. המפגעים יצאו משטח הרשות והרשות אחראית.

"האירוע הזה ממחיש לצערי את מה שאנחנו אומרים - אני, שר הביטחון וממשלת ישראל - חודשים ארוכים: שהברית עם החמאס מביאה לתוצאות קשות ביותר, תוצאות שהן הפוכות לחלוטין מקידום השלום בינינו לבין הפלסטינים.

"כל ארגוני הטרור - החמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגוני טרור אחרים - מחויבים להשמדת ישראל והם שואבים עידוד מהברית הזאת. אנשיהם מנסים כל הזמן לרצוח, לפגוע ולחטוף את אזרחי ישראל באשר הם - נשים, נערים וילדים. הם לא בוחלים בשום מטרה והם אינם זקוקים לשום תירוץ, לשום סיבה או לשום תמריץ כדי לנסות לעשות זאת. והם אכן מנסים זאת. במשך עשרות שנים הם מנסים לבצע פיגועי חטיפה, ולצערנו מעת לעת הם מצליחים. רק בשנה האחרונה סיכלנו עשרות ניסיונות כאלה. אנחנו ראינו כולנו את בסיס הטרור שנוצר ברצועת עזה כשחמאס וארגוני הטרור השתלטו עליה. עכשיו הברית של אבו מאזן עם החמאס פותחת את הדלת להשתלטות אפשרית של החמאס על שטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון.

"אני אמרתי ואני אחזור ואומר גם הערב: אין אפשרות לדבר על שלום עם ישראל ובה בעת להקים ממשלת אחדות עם החמאס, ארגון טרור ששואף להשמיד את ישראל. אותם גורמים בקהילה הבינלאומית שאמרו שההסכם הפלסטיני עם החמאס יקדם את השלום, הגורמים הללו רואים עכשיו את התוצאות האמיתיות של החיבור הזה.

"אזרחי ישראל, באזור שלנו מדינות קורסות ומתבקעות תחת ההתקפות הרצחניות של האסלאם הקיצוני וארגוני הטרור שפועלים מטעמו. רק עמידה איתנה ומאוחדת של העם כולו מנעה ותמשיך למנוע את ניצחונם כאן. שוב ושוב אנחנו מגלים שאנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו – על צה"ל, על השב"כ, על זרועות הביטחון, ועל עוז הרוח שלכם - חיילי ואזרחי ישראל", סיים ראש הממשלה את דבריו.

אחריו, מסר דברים שר הביטחון משה יעלון: "ראשית, ברצוני לחזק את משפחות שאער, פרנקל ויפרח בשעות קשות אלו. אנו עושים כל מאמץ כדי להשיב את גיל-עד, נפתלי ואייל, ולא ננוח ולא נשקוט עד שנגיע אליהם. ביומיים האחרונים עסוקים צה״ל ושירות הביטחון הכללי במאמץ מודיעיני ומבצעי רחב היקף במטרה להגיע לגיל-עד, נפתלי ואייל. זו משימה מורכבת המצריכה מכולנו סבלנות ואורך רוח, אחריות ושיקול דעת.

"אירוע החטיפה הוא חמור. זה אירוע שלא נוכל להשלים איתו, ונדע להניח את ידנו על מבצעי החטיפה ומתכנניה. אנו מכירים את איום החטיפה, כשרק בשנה וחצי האחרונות סיכלו כוחות הביטחון, במאמץ מודיעיני ומבצעי, עשרות ניסיונות של ארגוני טרור פלשתיניים חסרי מעצורים לחטוף ישראלים או לבצע פיגועי תופת בתוך שטח ישראל, תוצאה של הסתה חסרת תקדים נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא נסבול ניסיונות לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל ונפעל בכל דרך כדי להגן עליהם ולמנוע פעילות טרור.

"אני מבקש לחזק את מפקדי ולוחמי צה״ל, שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול ואנשי שירות הביטחון הכללי, שעושים כל מאמץ - בכל ימות השנה ובוודאי עכשיו - כדי להגיע אל החטופים ולהמשיך להעניק ביטחון לאזרחי ישראל", סיכם יעלון.

ח"כ עמר בר-לב הגיב לדברי ראש הממשלה ואמר כי "ההתבטאות של ראש הממשלה היא שימוש ציני באירוע הקשה שאנו עומדים בפניו לצרכים פוליטיים. ראש הממשלה מנסה להצדיק את טענותיו לגבי השלכות הפיוס בין הפת"ח לחמא"ס שאינו רלוונטי לאירוע זה ובכך פוגע במאמצי השיחרור. המשימה שלנו היא להחזיר את הנערים הביתה ואחד האמצעים המרכזיים לכך הוא התאום הביטחוני והעברת אינפורמציה ממנגנוני הביטחון הפלסטינים. לכן, עלינו לפעול בכדי להגדיל את האינטרס המשותף של החזרת הנערים הביתה בשלום ולא ליצור נתק והתנצחות מול הרשות הפלסטינית".

בר-לב העביר הערב בקשה דחופה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון זאב אלקין לכנס את הוועדה מחר לצורך קבלת עידכונים על האירוע מגורמי הביטחון, על מנת לאפשר לחברי הוועדה למלא את תפקידם.

בהמשך הערב צפוי הקבינט המדיני-בטחוני להתכנס בקריה לדיון במצב ובדרכי הפעולה.
חברון ראש הממשלה הודעה חטופים יפרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד