י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גדולי התורה: "אסור לעלות על טרמפים"

הראשל"צ הגרש"מ עמאר הורה: "מי שעולה על טרמפ מסכן את נפשו" • הגר"ש כהן: "זו סכנה רוחנית וגשמית כאחד"

הגר"ש כהן והגרש"מ עמאר
הגר"ש כהן והגרש"מ עמאר

גדולי התורה הספרדים מתאחדים בהוראה על איסור נסיעה בטרמפים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' הורה הגר"מ מאזוז - ראש ישיבת 'כסא רחמים', שלא לנסוע בטרמפים.

כך גם הורה הבוקר (ראשון), הראשל"צ הגרש״מ עמאר קובע: ״כי עת צרה היא ליעקב, אשר אויבינו הרימו ראש, ובחמת זעם פוערים פיהם לטרוף ולהרוג, וגם לחטוף תמימי דרך, ללא עוול בכפם, ולהתאכזר עליהם בתכלית השנאה והאכזריות, אשר לא מדרכי אנוש המה"

"ויש להיזהר ולהזהיר", ממשיך הגרש"מ, "שלא ייסעו בטרמפים בימים אלו בשום פנים ואופן, והנסיעה בטרמפים בימים אלו בפרט, היא עבירה חמורה, שמכניס עצמו לסכנת נפשות של ממש, ועובר בשאט נפש, על מצוות עשה של תורה, ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

אל ההוראה הצטרף גם ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת החכמים של ש"ס הגר"ש כהן:
״הדבר נשנה מספר פעמים, הן מבחינת רוחנית והן מבחינת גשמית שאין לבחורי ישיבות להזדקק ולהשתמש בטרמפים״.

כך גם הורה הגר"צ בוארון: "עצירת טרמפים הינה דבר חמור מבחינה גשמית בשל נסיונות חטיפה רח"ל, ואדם העוצר טרמפים מביא את עצמו לכלל סכנה ועובר באיסור "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

"מהבחינה הרוחנית", הוסיף, "פעמים רבות עוצרים אנשים שאינם יראי שמים ומדליקים רדיו ושירים שאינם הולמים, או אפילו נכנסים עם הנוסע לויכוחים בנושאי אמונה, דבר שאחריתו מי ישורנו. ועוד ישנה בעיה שהדבר גורם להוזלת הערך של בני התורה בעיני העם ובעיניהם עצמם".

כך גם הורה הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת יקירי ירושלים: "איסור חמור וגדול הוא לנסוע בטרמפים", אמר, "אנחנו בישיבה תמיד התנגדנו לנסיעה בטראמפים ואסרנו על הבחורים לעשות זאת.
וכמה שיעורים ווועדים מסרנו בעניין זה, אבל לצערנו הדור הצעיר אינו מבין עד שמגיע מקרה מצער כמו המקרה הזה שמעורר את כולנו. חבל שהקדוש ברוך הוא הביא אותנו למצב כזה על מנת להבין את גודל הסכנה בעצירת הטרמפים".
סכנה הרב מאזוז טרמפים הגרש כהן הגרשמ עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד