ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

החופש הגדול מגיע, ואיתו... ההוצאות הגדולות • מדריך

בעוד פחות משבועיים ילדי ישראל (והוריהם) יצאו ל״חופש גדול״ • יחד עם החופש מגיעות ״החריגות גדולות״ מתקציב המשפחתי… • מצב לא רצוי? נכון! חייבים להתמודד • פטנטים ושיטות כדי לעבור את הקיץ ולהישאר שפוי כלכלית • לגבי שפיות נפשית - אני לא מתחייבת! ;-) • כנסי

 "Shell" by usamedeniz
"Shell" by usamedeniz



כשחופש הגדול מתקרב, אנחנו כהורים יודעים ששלל ההוצאות הכרוכות בו מתקרבות. ומדובר בתוספת על ההוצאות השותפות לא קטנה בכלל.

אז איך ניתן לצמצם את הנזק הגדול של החופש?

1- תכננו עם הילדים את הפעילויות שחשבתם עליהן:
הרי, מובן שלא ניתן לעשות את ״כל מה שרוצים״. חייבים לקבוע סדרי עדיפויות: החליטו יחד איתם מה נכנס בתכנית ומה נשאר בחוץ, אילו פעילויות הם מעדיפים על פני אילו.

2- התחילו עכשיו להתעניין: הפעילויות מתפרסמות כבר עכשיו, כך שניתן עוד היום להרים טלפון ולברר מחירים. וכך תוכלו, לצמצם מההוצאות השותפות כדי לשלם עבור אותן הוצאות של הקיץ.
נקודה חשבוה: השיתוף הזה החרכי במהלך החופש הגדול: הילדים יהפכו מפסיביים לאקטיביים, וכך הם יבינו את חשיבות התכנון.

3- ישנן פעילויות חינמיות רבות בכל הארץ וניתן להיעזר בקלות באתרים המוניציפליים המפרסמים אותן. אתרים כמו רשות הטבע והגנים, קק"ל ועוד רבים וטובים בהם תוכלו למצוא חוויות ופעילויות מהנות ללא תשלום.

4- נסו לארגן ביחד עם הורים נוספים סבב ״פעילות חברתית״: צפיה בסרט משותף אצל חברים, או משחקי כדורגל וכדורסל במגרש השכונתי, ערבים עם פעילות חברתית לכל החברים.

5- למרות החום של יולי אוגוסט, עדיין ניתן למצוא אתרים ומסלול רגליים לטיולים. ואם בכל זאת ברצונכם לשלב אטרקציה בתשלום, תוכלו להשיג קופונים והנחות שונות דרך אתרי אינטרנט וועדי עובדים שונים.

6- בכל הקשור לנופש משפחתי של כמה ימים רצופים, ניתן בהחלט להפחית עלויות. לינה באוהל על שפת הים או בחניון לינה מסודר בשמורות הטבע יכול להוות חוויה הרבה יותר מאתגרת מאשר לינה במלון.

7- יותר ויותר תוכלו למצוא אתרי אינטרנט המציאים החלפת דירות. וכך, מי שגר בעיר יוכל להינות מכמה ימים בכפר. לכמה ימים הרעיון יכול להיות מאד נחמד!

8- אם החלטתם לעשות מנוי לבריכה, בדקו לפני כן עם הילדים אם הם מתכוונים להגיע לשם. זכרו שילדים גדולים לא תמיד רוצים ״להסתובב״ עם ההורים או האחים הקטנים.
בדקו גם כמה פעמים יצא לכם להגיע אילה: נסו לחשב אם קניה כרטיסיה לא תספק את מספר הכניסות שאתם תצטרכו בסופו של עניין.

שיהיה לכולנו חופשה נעימה,

שלכם,
בריגיט צרפתי
מנהלת מרכז יעוץ והדרכה להתנהלות פיננסית נכונה
להשתתפות במבוא קורס התנהלות חינם, צרו קשר בטלפון 0523-897807
או הרשמו כאן.



כסף חסכון קאוצ'ינג קי.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד