ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

ומה עשו במשטרה בזמן החטיפה? מעצרים ביצהר

בשעות שלאחר החטיפה היתה עסוקה המשטרה במבצע מעצרים ביצהר, בשיתוף השב"כ • "איבדו את המצפן, שכחו מי אוהב ומי אויב"

עצור מיצהר מובל למעצר, פלאש90
עצור מיצהר מובל למעצר, פלאש90

לאחר הפרסומים אודות מחדל המשטרה, בארגון חוננו מדווחים כי בשעות שלאחר החטיפה היו עסוקים במחוז ש"י במבצע מעצרים ביצהר בשיתוף השב"כ. "המערכות איבדו את המצפן המוסרי ושכחו מיהו האוהב ומיהו האויב"

אמש (מוצ"ש) החל להתפרסם המחדל החמור של משטרת מחוז ש"י בטיפול בדיווח על החטיפה שהגיע כבר בשעה 22:25, אך טופל רק בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר.

בארגון חוננו מדווחים הבוקר (ראשון) כי מתברר שבאותן השעות ממש עסקו שוטרי מחוז ש"י בשיתוף השב"כ, בתכנון וביצוע מעצרים בישוב יצהר.

בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר של יום שישי פשטו כוחות גדולים של משטרה, יס"מ, בלשים ואנשי המחלקה היהודית בשב"כ על הישוב יצהר ועצרו שני אחים בני 16 ו-18.

השניים נלקחו למשטרת אריאל ונחקרו בחשד למעורבות במספר ארועים באזור יצהר בחודשים האחרונים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה למשטרה לברר את סיבת מעצרם, ולאחר מספר שעות הם שוחררו למעצר בית. השניים סיפרו כי במהלך שהייתם בתחנת המשטרה החלו לשמוע דיווחים אודות חשש החטיפה.

אולם מסתבר כי גם הבוקר, למרות ההודעות על מאמצים כבירים של כוחות הבטחון לאיתור החטופים, עסוקים חוקרי ימ"ר ש"י בטיפול דווקא ביהודים, והזמינו את שני הנערים לחקירה נוספת. חוקרי הימ"ר אף הגדיו לעשות והזמינו את אביהם של השניים למתן עדות בתחנת המשטרה, ככל הנראה בכדי להפעיל על הנערים לחץ פסול.

השניים, הנמצאים בדרכם לחקירה, הודיעו כי יסרבו לשתף פעולה עם החוקרים וימסרו הצהרה לפיה "הם אינם מתכוונים לשתף פעולה עם המשטרה המתנכלת ליהודים בזמן שישנם נערים יהודים חטופים בידי ערבים".

בארגון חוננו מציינים בנוסף כי הבוקר הוזמנה לחקירה בימ"ר ש"י גם אחת מתושבות הישוב יצהר.

"המערכות איבדו את המצפן המוסרי ושכחו מיהו האוהב ומיהו האויב", מסרו בתגובה להתנהלות המשטרה בארגון חוננו המלווה את העצורים. "ישנו קשר הדוק בין איבוד הפרופורציות של המערכות והקצאת תקציבי עתק ויחידות מיוחדות לטיפול ביהודים, לבין מחדלי המשטרה בטיפול בדיווח על חטיפת יהודים, והרמת הראש של הטרור הערבי. כאשר ראשי המדינה מכריזים כי כל ריסוס גרפיטי הוא טרור, אנחנו מקבלים תזכורות כואבות ביותר המלמדות אותנו טרור מהו".

ממשטרת ישראל נמסר: אנו עדים לפרסומים שונים בנוגע לוועדות בדיקה שמונו במשטרת ישראל. הרינו להבהיר כי פרסומים אלה חסרי שחר, ולא מונתה כל ועדת בדיקה. כ"כ נבקש להבהיר כי כל הפרסומים בשמם של קציני משטרה וגורמים בכירים במשטרת ישראל הינם בגדר הערכות של המפרסמים ובאחריותם הבלעדית.

אנו קוראים לכל כלי התקשורת לנהוג ברגישות ובאחריות ומבהירים שאין בכוונתנו לאשר או להכחיש כל פרסום שלא נמסר בהודעה רשמית של דובר המשטרה.

מטבע הדברים, ישנם פרטים רבים שקשורים לחקירה ולא ניתן להתייחס אליהם בנקודת זמן זו.
בימים אלה משטרת ישראל מרכזת מאמצים עילאיים, יחד עם צה"ל והשב"כ, באיתור שלושת הנערים החטופים ובהחזרתם, וזו כעת המשימה העיקרית בה מתמקדת המשטרה".
יצהר עצור חטופים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד