א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גורם מצרי בכיר: "מצרים מנסה לשחרר החטופים"

נתניהו וקרי מתייחסים הערב שוב לאירוע חטיפת שלושת הצעירים; קרי: "מברך על שיתוף פעולה עם הרשות; חמאס הוא ארגון טרור"

נאום נתניהו אמש
נאום נתניהו אמש

בטקס בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב לציון 66 שנים להטבעת הספינה אלטלנה דבר ראש הממשלה נתניהו והתייחס לאירוע חטיפת הנערים: "אני מגיע לכאן היום מהערכות מצב ביטחוניות בקריה, ואשוב מכאן לקריה ואמשיך לטפל בנושא השבת נערינו שנחטפו על ידי הטרוריסטים של חמאס", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אנחנו מצויים בעיצומה של פעולה מורכבת, המחייבת אותנו להשתמש בכל הניסיון שלנו באופן שקול, אחראי ונחוש".

"כך אנחנו פועלים במשך שנים כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה, שמנה "אין ספור פעולות בצפון ובדרום ובמרחק רב מחופי ומגבולות ישראל, כך אנחנו צריכים לפעול גם עכשיו - בשיקול דעת, באחריות ובנחישות.

ראש הממשלה הוסיף והתייחס להשלכות המדיניות שיהיו לאירוע החטיפה. "לאירוע הזה יהיו השלכות " אמר נתניהו "אנחנו כבר דנים בהן. אבל כרגע אנחנו מתמקדים בראש ובראשונה בהשבתם".

מזכיר המדינה גו'ן קרי התייחס אף הוא לאירוע החמור ומסר כי הוא מגנה בחריפות את חטיפתם של שלושת הנערים וקרא לשחרורם המיידי. "מחשבותינו ותפילותינו יחד עם משפחותיהם של הנערים בתקווה לשחרורם"

"ארה"ב מקדמת בברכה כל שיתוף פעולה בין ישראל ומנגנוני הביטחון הפלסטינים בכדי להביא את שחרורם של הנערים." לצד זאת הוסיף קרי והבהיר כי ארה"ב רואה בחמאס ארגון טרור שאין לנהל עמו משו ומתן.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווחה היום בצהריים מפי גורם מצרי בכיר כי מצרים הצטרפה למאמצים לשחרור שלושת בני הישיבה החטופים. ע"פ הדיווח, השלטונות המצריים מנהלים מגעים בין הארגונים הפלסטינים בכדי להביא לסיום האירוע. לערכתו, המשבר עשוי להיפתר בקרוב בשל העובדה שלהערכתו הנערים במצאים עדיין בשטחי הרשות ולא הוצאו מחוצה לה - מה שיקל על איתורם.
טרור חברון חטופים מצרים אירוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד