כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אבל בחב"ד: השליח הראשי באנגליה הלך לעולמו

הרב נחמן סודאק ז"ל, מי שהפיח את רוח השליחות החב"דית בממלכה הבריטית - נפטר לאחר מאבק על חייו בגיל 78

צילום: חב"ד און ליין
צילום: חב"ד און ליין

ברוך דיין האמת: הערב (א) הגיעה הבשורה על פטירת השליח הראשי של חב"ד באנגליה וחבר ה'מרכז-לענייני-חינוך' ו'אגודת-חסידי-חב"ד העולמית' הרב נחמן סודאק ז"ל, והוא בן 78 בפטירתו.

במהלך כינוס השלוחים האחרון אושפז הרב סודאק בבית החולים רמב"ם בבורו פארק, לאחר שחש בליבו במשך תקופה, ושם נאבק הרב סודאק על חייו. בחודש אדר החלים ושב לעבודת השליחות, אך הבוקר חלה הידרדרות במצבו, והערב השיב את נשמתו לבוראה.

בשנת תש"כ התמנה הרב סודאק לשמש כשליח חב"ד בלונדון, והצליח לחולל מהפיכה אדירה בכל רחבי הממלכה המאוחדת. קרוב למאה בתי חב"ד ומשפחות שלוחים משמשים בקודש בכל רחבי המדינה.

הרב סודאק היה מוותיקי ומחשובי השלוחים, ולאור הניסיון הרב שצבר, שיקול הדעת ויראתו קודמת לחכמתו, היה חבר בוועדים של המוסדות הכלליים של תנועת חב"ד ליובאוויטש: אגודת חסידי חב"ד העולמית, מרכז לענייני חינוך ומחנה ישראל.

היה מאלו שזכו לבקר בביתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל והרבנית מרת חיה מושקא ע"ה.

זכה וגרם קידוש שם שמים בהופעות פומביות באנגליה. בשנת תשס"ח נבחר על ידי העיתון היהודי 'ג'ואיש טלגרף' במקום השני ברשימת היהודים המשפיעים ביותר באנגליה, לאחר הרב הראשי באותה עת, הרב ד"ר לורד יונתן סאקס. בעת שהרב סאקס הגיע להיות הנואם המרכזי בעת ה'באנקעט' של כינוס השלוחים העולמי לפני מספר שנים, הוא היה האורח בשולחנו של הרב סודאק, עמו היו לו קשרים חמים ואישיים לאורך השנים.

מסע ההלוויה יתקיים מחר (שני) אחר הצהריים בלונדון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
אנגליה לוננדון שליח חבד ליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד