כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חוק הגיוס בבג"צ; ליצמן: אין לי ציפיות

בג"צ הורה למדינה להשיב לעתירות הטוענות כי חוק שקד אינו חוקתי; חבר הכנסת ליצמן הגיב לכך: אין לי ציפיות מבית המשפט

בית המשפט העליון, פלאש90
בית המשפט העליון, פלאש90

בעקבות עתירות שהוגשו כנגד חוק הגיוס (חוק שקד) שאושר בכנסת לפני מספר חודשים הורה בג"ץ למדינה להשיב ולנמק בפניו על עתירות שהוגשו כנגדו בטענה שאינו חוקתי. ח"כ יעקב ליצמן בתגובה - אין לנו כל ציפיות מהבג"ץ.

העתירות, שהוגשו ע"י התנועה לאיכות השלטון והפורום לשוויון בנטל, טוענות כי החוק אינו חוקתי וכי הוא פוגע בזכות לשוויון באופן בלתי מידתי לאחר שהוא פוטר מחובת הגיוס לחלוטין בני ישיבות מעל גיל 22, וכאלה שהם פחות מגיל 22 יוכלו לדחות את גיוסם עד גיל 24 ולהיפטר לחלוטין מחובת הגיוס.

כאמור, בעקבות הודעת הבג"ץ למדינה ח"כ יעקב ליצמן אמר כי אין לנו כל צפייה להכרה או לגילוי הבנה מבג"ץ, שכידוע הוא זה שהחליט על ביטול ההסדר שהיה קיים במשך שנים ארוכות בענין אלו שתורתם אומנתם.

"החוק החדש הינו גרוע בכל קנה מידה וקובע סנקציות פליליות נגד לומדי תורה בישראל, והנה העותרים שלא יודעים שובע, מנסים להמשיך בניסיונות הפגיעה במעמדם של לומדי התורה, ואילו הבג"ץ, מגלה הבנה כלפיהם ומיהר לדרוש נימוקי המדינה מדוע אכן לא יבוטל החוק, כבקשתם".

"לכן", הסביר ליצמן, "עלינו להבין שמבג"ץ לא נוכל לקבל כל הכרה או דחיית החוק החדש שכוללת גזירה חמורה ופגיעה של ממש בלומדי התורה. הנציגות החרדית תיאבק בכל דרך נגד החוק האמור ותפעל לבל ישתנה מעמדם של בני הישיבות חלילה".
בגץ ליצמן שקד גיוס חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד