כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הניחו חפצים על פסי רכבת; "מעשה קונדס"

ששה קטינים תושבי חבל לכיש נעצרו על ידי המשטרה בחשד שבמשך תקופה ארוכה הניחו חפצים על פסי רכבת בניסיונות לפגוע בה • הפרטים

רכבת ישראל, צילום: שאטרסטוק
רכבת ישראל, צילום: שאטרסטוק

משטרת שדרות במרחב לכיש בסיוע לוחמי מג"ב דרום עצרו אתמול (א') שישה קטינים בני 13 תושבי מושבים בחבל לכיש בחשד כי הניחו בשלושה מקרים שונים במהלך החודשיים האחרונים מכשולים על תוואי מסילת רכבת סמוך למושב בית שקמה שבחבל לכיש.

בתאריך 28.5.14 דווח כי על מסילת הרכבת הונחו סלעים כבדים שיכלו לגרום להסטת קרונות ולהביא לאסון כבד. רכבת שחלפה במקום פגעה בסלעים וניזוקה כתוצאה מכך אולם המשיכה בדרכה.

בתאריך 2.6.14 אותרה על פסי מסילת הרכבת עגלת קניות ובה אבנים וצינורות. במקרה האחרון, בתאריך 7.6.14 דווח כי על מסילת הרכבת בין המושב בית שקמה למבקיעים הונחה טלוויזיה כבדה.

לאור חומרת המקרים החליט מפקד משטרת שדרות, סנ"צ אפי שימן על הקמת צוות חקירה מיוחד שהורכב מחוקרים ואנשי מודיעין. אתמול, בתום פעילות סמויה וגלויה שנמשכה כעשרה ימים יחד עם גורמי הביטחון של רכבת ישראל עצרו שוטרי משטרת שדרות בסיוע לוחמי משמר הגבול את החשודים.

ששת החשודים, תושבי מושבים בחבל לכיש בני 13 נחקרו והודו במיוחס להם. בחקירתם טענו כי הצבת המכשולים בוצעה כמעשה קונדס.

בהמשך שיחזרו הקטינים את הצבת המכשולים על פסי הרכבת בפני החוקרים. הורי הקטינים זומנו לתחנת המשטרה בשדרות ולאחר חקירת הקטינים ובהתייעצות עם פרקליטות מחוז דרום הוחלט על שחרורם בתנאים מגבילים בהם הרחקה מאזור פסי הרכבת ועוד.

בסיום החקירה כינס מפקד משטרת שדרות, סנ"צ אפי שימן את הורי החשודים יחד עם ילדיהם והסביר בפניהם את חומרת המעשים והשלכותיהם. בנוסף סוכם עם הנהלת המוסד החינוכי בו לומדים החשודים כי מפקד התחנה יערוך מפגש עם כלל התלמידים בנושא מניעה בכלל והסכנות במקרה זה בפרט.

מפקד משטרת שדרות במרחב לכיש: "חקירת שלושת מקרי הצבת המכשולים על פסי מסילת הרכבת טופלה בסדר עדיפות עליון ע"י המחוז הדרומי, מרחב לכיש ומשטרת שדרות לאור חומרת המקרים והאסון שיכל להיגרם כתוצאה ממעשים אלו.

"ביטחון ציבור הנוסעים, בטיחות תנועת הרכבות ומניעת אסון כבד עמדו לנגד עינינו ואכן בחקירה מהירה ומקצועית הגענו לחשודים" אמר הקצין.
קווי רכבת פסים מכשולים קטינים קונדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד