כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ברזיל: נפטר הטייקון היהודי משה מואיז ספרא ז"ל

הטייקון והנדבן היהודי-ברזילאי משה ספרא ז"ל, נפטר בסאו פאולו מסיבוך רפואי • הונו נאמד ב-2.2 מיליארד דולר

ספרא. צילום: מאיר אלפסי
ספרא. צילום: מאיר אלפסי

הקהילה היהודית בסאו פאולו שבברזיל הוכתה אתמול (א) באבל, עפ פטירתו של המיליארדר, הבנקאי משה ספרא, בן למשפחת הבנקאים הברזילאים הידועה - ממחזיקות עולם התורה בעשורים האחרונים.

משה נפטר אתמול בבית החולים אלברט איינשטיין בסאו פאולו בגיל 79, כתוצאה מהסתבכות של מחלת הפרקינסון ממנה סבל.

ספרא היה חבר בולט בקהילה היהודית בברזיל. הוא תרם מכספו לפרויקטים של צדקה בתחומי הבריאות, ומימן הקמת בתי כנסת ומרכזים קהילתיים ברחבי העולם. הונו של מואיז נאמד ב-2.2 מיליארד דולר, כאשר משפחת ספרא כולה נחשבת למשפחה השנייה העשירה בברזיל.

ב-2006 מכר את החלק שלו בבנק הברזילאי 'בנקו ספרא' וכן אחזקות בבנקים נוספים בבעלות המשפחה בניו יורק, בלוקסמבורג ובמדינות נוספות לאחיו, ג'וזף ספרא, תמורת כ-2 מיליארד דולר.

ספרא נולד בסוריה למשפחת הבנקאים המפורסמת שעברה לברזיל ב-1955 והחלה לעבוד בסקטור הפיננסים בסאו פאולו. יעקב ספרא, אבי המשפחה, נפטר ב-1963. שנתיים לאחר מותו נערך כינוס של בני המשפחה ובסופו הוחלט על חלוקת העסקים: אדמונד יתרכז בעסקי הבנקאןת באירופה, ג’וזף יישאר בברזיל וינהל את הבנקים של המשפחה, ומואיז יעזור לו ובמקביל יפתח השקעות נוספות. בשנת 1952 עברה המשפחה לעיר סאן פאולו בברזיל, בברזיל הפכה המשפחה לאחת המשפחות העשירות שנודעה כמי שייסדו את רשת הבנקים "בנקו ספרא". בהמשך, מת גם אדמונד ב-1999 בשריפה שפרצה בפנטהאוז שלו במונטה קרלו.

מואיז עלה בשנה שעברה לכותרות לאחר שדווח כי הוא חבר למיליארדר הסיני זהאנג שין לרכישת אחזקה של 40% בבניין ג'נרל מוטורס במנהטן. העסקה העניקה לנכס שווי של 3.4 מיליארד דולר, ולפי הדיווחים שני המיליארדרים שילמו 700 מיליון דולר במזומן ולקחו על עצמם את החובות. ספרא שילם גם 810 מיליון דולר ב-2012 עבור בניין משרדים בניו יורק, הנבנה עבור יהודי סוריה באפר איסט סייד במנהטן, וצפוי להיפתח בשנה הבאה וככל הנראה ייקרא על שמו.

משה ז"ל השאיר אחריו אישה, שלה כהן ספרא, וחמישה ילדים: ג'ייקוב, אזורי, אדמונדו, אסתר ואולגה. הלווייתו נערכה אתמול בסאו פאולו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ספרא פטירה ברזיל אחים מואיז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד