י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מנקים את קופסת התכשיטים

תכשיטי זהב זקוקים לניקיון שונה מתכשיטי כסף, ושני אלה שונים מניקיון תכשיטי עור • עצות ששוות זהב

מנקים את קופסת התכשיטים

כמדי שנה לקראת בואו של הקיץ, מרביתנו מוציאים את כל הבגדים מהארון, בוררים את הפריטים שיישארו לעונה הקרובה ואת אלו שייתרמו. אז לאחר שעשינו את כל זאת, הגיע הזמן לנקות ולהבריק גם את הפריטים הכי עדינים ויקרים שלנו, אלו שנמצאים קרוב-קרוב אלינו - התכשיטים.

דורון ליבנה, מבעלי רשת תכשיטי SOUVENIR, מציג את המדריך הפשוט לניקיון ולתחזוקת תכשיטים

כפי שלכל אחת ואחד מאיתנו יש סוגי עור ושיער שונים המצריכים טיפולים אחרים, כך יש להפריד ולהתייחס באופן שונה גם לחומרי הגלם מהם עשויים התכשיטים;

תכשיטי כסף זקוקים לניקיון שונה מתכשיטים המשלבים פנינים, או תכשיטים המצופים בזהב, למשל. עם זאת, באופן כללי ניתן לומר כי אין להשתמש בחומצות למיניהן, כמו אציטון, אלכוהול או מלבינים, לניקוי תכשיטים.

• תכשיטי זהב

כשמדובר בתכשיטים העשויים זהב טהור (ללא שילוב חומרי גלם אחרים), אין לנקותם במים חמים מאוד (30-40 מעלות צלזיוס). בכדי להבריקם ולהסיר שומנים שהצטברו, ניתן פשוט לעשות להם אמבטיה של מי סבון ולשפשף בעזרת מברשת שיניים.

אחת מתרופות הסבתא לניקוי תכשיטי זהב, היא להכניסם לסיר קטן, לכסות במים, להוסיף כף אבקת כביסה ולחמם (מבלי להרתיח). חשוב לערבב מדי פעם ולהניח אותם לייבוש. התכשיטים יצאו כמו חדשים (אין לנקות כך תכשיטי כסף, אבנים חצי יקרות או תכשיטים שהשיבוץ בהם רופף).

• תכשיטים מצופים

כולנו מכירים את הסיטואציה המאכזבת לנוכח התגלית שהשרשרת המצופה זהב שקנינו בשנה שעברה, מתקלפת בכמה אזורים. רגע! לפני שזורקים לפח, כדאי לדעת שניתן "לחדש" תכשיט בצבעי זהב או ברונזה שהציפוי שלו מתקלף. איך עושים את זה? מורחים על החלק הבעייתי לק בצבע הקרוב ביותר לצבע התכשיט, רצוי לצבוע שכבה נוספת בלק שקוף. שימו לב, עם הזמן יהיה צורך לחזור על התיקון.

למניעת תגובה אלרגית לעגילי מתכת, כדאי למרוח לק שקוף על הסוגר.

• תכשיטי כסף

עקב האכילס הגדול ביותר של תכשיטי הכסף – הוא השחרתם עם השנים. בכדי למנוע זאת, ניתן לאחסנם במקום סגור ולהימנע ממפגש עם בשמים או נוזל אלכוהולי כלשהו.

במידה והם השחירו, ניתן להבריקם על-ידי מטלית ספוגה בחומר ייעודי להברקה, או על-ידי צחצוח עדין במברשת ובמשחת שיניים, או על-ידי קרצוף בחול ולימון.

• תכשיטי עור

בכדי "להחיות" שרשרת או צמיד מעור סדוק, יש לעבור עליו עם צמר גפן ספוג היטב בשמן זית או בסיליקון לשיער. במידה והתכשיט התקלף בנקודה ספציפית, ניצן לצבוע אותה בטוש תואם.


תכשיטים משובצים
• תכשיטים המשלבים אבני חן ופנינים

ניקיון תכשיטי פנינים צריך להיעשות בעדינות על-ידי מי סבון פושרים (שאינם מבושמים!). לאחר מכן, חשוב לייבשם ביסודיות.

אין לאחסן תכשיטים המשלבים אבני חן, כגון אלמוג (קורל), שנהב, פנינים וכיוצא בזאת בכלים אטומים, לרבות כספות. במידה ואין ברירה אחרת, יש להוציאם ולאווררם מדי פעם.

רגע לפני שנצא לאירוע, נתיז את הבושם לפני שנענוד את מחרוזת הפנינים.

את כל התכשיטים המשלבים אבני חן או משובצי יהלומים – רצוי להרחיק ממקורות חום, כמו מזגן או תנור, ובכלל- לא לחשוף אותם לשינוי טמפרטורה פתאומיים.

אם לא החזרנו את מחרוזת הפנינים לקופסת התכשיטים, חשוב לוודא שהיא לא מאוחסנת לצד קרמים או סבונים.

לשמירה על ברק הפנינים, אין להניחן במקום חשוך לזמן ממושך.

• תכשיטים משובצי יהלומים

מומלץ לנקות תכשיטים משובצי יהלומים לפחות אחת לחודשיים. כך, הם ישמרו על בוהקם ונצנוצם.

מוצעים כיום תכשירים שונים לניקוי יהלומים, אך חלקם מסוכן ולכן עדיף לנקותם בחנות התכשיטים.

בכדי לנקות את תכשיטי היהלומים בבית, רצוי להשרותם במים חמים עם סבון כלים עדין (ולא שומני) כחצי שעה, לנקות עם מברשת שיניים עדינה, לשטוף במים ולנגב היטב במטלית יבשה שלא מותירה סיבים.

נקודה מעניינת שכדאי לדעת: כשמדברים על "ניקיון יהלום", הכוונה היא בדרך-כלל לצורתו הגולמית. היות והיהלום נוצר בטבע, יש בו פגמים זעירים שלרוב אינם נראים לעין, אלא בהגדלה. ככל שהיהלום נקי יותר - הוא יקר יותר. דרגות הניקיון הבאות לפי סדר עולה : VS, SI ,I VVS.




SOUVENIR סדרת תכשיטי black stone צילום- איל קרן



SOUVENIR עגילי ציפוי זהב 24 קראט צילום- איל קרן
זהב טיפים ניקוי סטייל תכשטיטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד