י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איילת שקד ממליצה: "לספח את גוש עציון"

חברת הכנסת מהבית היהודי השתתפה בכנס של מועצת יש"ע וטענה כי "יש מה ללמוד מהתנהגותו של אולמרט לחיזבאללה"

אלון שבות. צילום: מורן כהן
אלון שבות. צילום: מורן כהן

בעקבות חטיפהת שלושת הנערים, אמרה ח"כ איילת שקד מהבית היהודי כי צריך לספח את גוש עציון. "אם החמאס יבין שכשהוא חוטף ילדים בגוש עציון - אנחנו מספחים את הגוש, הוא לא יחטוף אחר כך במקומות אחרים", אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי בנאום שנשאה בכנס הסברה ותקשורת של מועצת יש"ע שהתקיים היום (ב) במלון לאונרדו ירושלים.

בפתיחת דבריה איחלה שקד ששלושת הנערים החטופים ישובו הביתה במהרה ואמרה: "יש מה ללמוד מאולמרט, שגרם לחיזבאללה להצטער על הרגע שבו חטפו את החיילים. אני מקווה שגם הממשלה הנוכחית תגרום לחמאס להצטער על הרגע שבו הוא חטף את הנערים".

שקד התייחסה גם לאסטרטגיה ההסברתית של ישראל ואמרה: "הבעיה הבסיסית בהסברה היא הנימוקים והטון שלנו. הטון ההסברתי של משרד החוץ הוא טון מתנצל ומתגונן, ותמיד בעל טיעונים ביטחוניים. בדרך כזו לא ניתן לנצח. עלינו להשתמש קודם כל בטיעון החזק והברור - זכותנו על הארץ. כמו שבגין אמר: 'אנחנו כאן בכח הזכות ולא בזכות הכח'. עם לא יכול להיות כובש בארצו, התנ"ך וההיסטוריה הם הכלים שלנו לנצח בהסברה בשדה הבינלאומי, ולא הטיעון הבטחוני. הנוצרים מכירים את התנ"ך טוב, והעובדה שאנחנו לא נעזרים בכך למען ההסברה היא שורש הכישלון".

המשך דבריה התמקדו ברעיון הריבונות, אשר נכנס לשיח באופן בולט בשנה האחרונה: "הישג הימין בשנה האחרונה, שהוא פנימי כרגע, הוא הישג השיח על הריבונות", אמרה שקד. "עד לפני שנה לא הרבו לדבר על ריבונות, ואנחנו הפכנו את הטרמינולוגיה מ'נסיגות' ל'ריבונות'. היום, הרעיון לפחות נמצא על השולחן גם אם הוא מותקף, ואף אחד כמעט לא מדבר על נסיגות, חברים שלי מהמרכז פתאום לא נראה להם דבר כזה מופרך לספח את גוש עציון. ואם אתם שואלים אותי מה צריך לעשות בעקבות החטיפה הזו? צריך לספח את גוש עציון, אם החמאס יבין שהוא חוטף ילדים בגוש עציון אנחנו נספח את גוש עציון, הוא לא יחטוף אח"כ במקומות אחרים".

"אם אנחנו נציגי הציבור ומעצבי דעת הקהל נהיה נחושים ונאמין במה שאנחנו עושים, ונאמין שאנחנו יכולים לשנות. בשנות ה-80 רעיון המדינה הפלשתינית לא היה קיים וישבו בכלא אם דיברו עם ערפאת. התחלנו במפנה בנושא הריבונות ואסור לנו להניח לו", סיכמה.

בתוך כך, בוועדות הכנסת היום עלו מספר חוקים הנוגעים לשחרור מחבלים בעסקאות ובהשלכות שביתת הרעב של האסירים הבטחוניים. במהלך דיון בוועדת הפנים התבטאה ח״כ מירי רגב בנוגע להצעת חוק מניעת נזקי שביתת רעב של אסירים: "אם אסירים בטחוניים מבקשים למות כחלק מדרישותיהם לחופש ביטוי יש לאפשר להם זאת".

במקביל, בוועדת העבודה והרווחה אושרה לפני זמן קצר לקריאה שניה ושלישית חוק שלילת ביטוח לאומי והבטחת הכנסה ממחבלים ישראלים משוחררים, אותה יזם יו״ר הקואליציה, ח״כ יריב לוין, שאמר: ״ההצעה באה לשים סוף לאבסורד בו אסירים שהורשעו בעבירות משוחררים כתוצאה ממציאות של לחץ של עיסקת שחרור אסירים, ומקבלים צ׳ק של קיצבאות וזיכויים להם לא היו זכאים אם היו ממשיכים את מאסרם".
חברון גוש עציון שקד סיפוח חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד