כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ועדת הכספים אישרה: תוקם ועדת שמיטה מיוחדת

בוועדה יהיו חברים ליצמן, יצחק כהן ואלעזר שטרן, ובראשה יעמוד יו"ר הלובי החקלאי בכנסת - ח"כ זבולון כלפה

כלפה.צילום: פלאש 90
כלפה.צילום: פלאש 90

מליאת ועדת הכספים אישרה הבוקר (ב) הקמת ועדת משנה לטיפול ולתקצוב נושא השמיטה בשנת תשע"ה. בראשות ועדת המשנה יעמוד ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) והיא תידרש, לפחות בשלב הראשון, לתקצב את כל נושא הטיפול בענייני השמיטה בכ-103 מיליון ₪.

ועדת המשנה תרכז את כל הגופים האחראים לטיפול בענייני המשיטה; הרבנות ומשרד החקלאות שדרכו עובר התקציב. בין השאר, גופים אלו אמונים להסדיר את נושא 'היתר המכירה' של הסחורה החקלאית. חברי ועדת המשנה יהיו חברי הכנסת: יצחק כהן (ש"ס), יעקב ליצמן (יהדות התורה), אלעזר שטרן (התנועה).

יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ זבולון כלפה, מסר: "הוועדה תנהל את תקציב השמיטה ותיתן מענה לציבור החקלאי בארץ לקראת שנת השמיטה ולאחריה, בין השאר במתן פיצויים למשקים שישמטו את הכרמים או למשתלות עצי פרי. הוועדה תסייע לציבור החקלאים לצלוח את שנת השמיטה ולהתמודד עם דרישות ובקשות השוק הצרכני לאור ההגבלות השונות בגין מצוות השמיטה. הוועדה תדון בעדכוני התקציב בהתאם לצרכים המשתנים ותאזן בין צרכי הצרכנים והחקלאים לדרישות משרדי החקלאות, הדתות והרבנות הראשית".

יצןיין, כי רוב חברי מליאת ועדת הכספים אישרו את הרכב ועדת המשנה לענייני השמיטה, למעט ח"כ מיכל בירן (העבודה) שהתנגדה בטענה שאין בהרכב נציגות של נשים. מנגד, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) נענה לבקשת ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) להשתתף בדיוני ועדת המשנה, אף שאיננה חברת ועדת הכספים.
שמיטה כנסת ועדה קלדרון כלפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד