כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תאריך עברי: שטרן הציע - החרדים תמכו

ח"כ אלעזר שטרן יזם הצעת חוק לציון התאריך העברי ברשיון הנהיגה • הח"כים החרדים שיבחו: "הלוואי וכל חוקיו יהיו כאלה"

אלעזר שטרן צילום: פלאש 90
אלעזר שטרן צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), הצעת החוק לציון תאריך עברי ברשיון הנהיגה, שהוגשה על ידי ח"כ אלעזר שטרן (התנועה). הח"כים החרדים בירכו על החוק.

על פי ההצעה, יצוין התאריך העברי בכל רישיון נהיגה אשר ינפיק משרד התחבורה. אזרחים אשר אינם מעוניינים בתאריך העברי, יוכלו לבקש להסיר תאריך זה מרישיון הנהיגה שלהם.

בלשכתו של שטרן מסבירים כי הרקע להצעת החוק הוא סקר שנערך לקראת חגי תשרי בשנת התשע"ג בו נמצא כי למעלה מ-50% מהציבור בישראל איננו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף, נמצא כי עבור 41% מהציבור הישראלי לוח השנה העברי אינו משמעותי.

התופעה בולטת במיוחד באוכלוסייה הלא-דתית.

לדברי שטרן, הצעת חוק באה לחזק את מעמדו של לוח השנה העברי כחלק מהותי מהצביון היהודי במדינת ישראל וכן להגביר את השימוש בתאריך העברי במסגרות ציבוריות וכך להגביר את שימושו באוכלוסייה הכללית.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "רק עכשיו שמתי לב שאין על הרישיון שלי תאריך עברי. חשבתי שהחוק במדינת ישראל מחייב שעל כל מסמך רשמי חייב להיות תאריך עברי".

ח"כ יעקב אשר, תמך אף הוא בחוק וציין: "אני רוצה לשבח את הצעת החוק של חבר הכנסת שטרן, ולא יוצא לי פעמים רבות לעשות זאת. הלוואי וכל חוקיו יהיו כאלה.

"יש מקומות בעולם כולו, באירופה, במקומות נוספים, כאשר רוצה יהודי להיכנס לאתר היסטורי יהודי, האפשרות היא להיכנס דרך קוד, והקוד הוא תאריך עברי מסויים שרק היהודים בקיאים בו. זהו ה'קוד' היהודי, הקוד המאחד יהודים בכל העולם".
תאריך עברי חרדי חוק כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד