ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

עמותת אור ירוק מחזירה עברייני תנועה לתלם

עמותת אור ירוק: " על המדינה להגביר את האכיפה והענישה של עברייני התנועה ולדאוג לתוכנית שיקום כוללת לאותם עבריינים, המשלבת מעקב אחריהם גם לאחר תום מאסרם"

עמותת אור ירוק מחזירה עברייני תנועה לתלם

על פי מחקרים רבים, אחת הדרכים המרכזיות לטיפול בעבריינות תנועה היא אכיפת חוקי הנהיגה והטלת ענישה על עברייני תנועה. יחד עם זאת המציאות בשטח מראה כי לעיתים קרובות האכיפה אינה מספיקה לצורך מניעת חזרה של ביצוע עבירות תעבורה בקרב נהגים מסוימים ויש לפתח תוכניות נוספות שיסייעו במניעת חזרה בעבירות מסוג זה.

אחת התוכניות שפותחו על ידי המדינה היא שירות המבחן למבוגרים, אליה מופנים נהגים לצורך התאמת חלופות ענישה שיסייעו במניעת חזרתם לביצוע עבירות תעבורה. בשנים האחרונות, ניכרת מגמה של עלייה במספר ההפניות של נהגים המעורבים בעבירות תעבורה לשירות המבחן: בשנת 2011 למשל, הופנו לשירות המבחן כ- 2040 נהגים, בשנת 2012 הופנו כ- 2870 נהגים ואילו בחמשת החודשים הראשונים בשנת 2013 הופנו כ- 1010 נהגים בעבירות תעבורה.

לאור הצורך העולה בקבוצות שירות למבחן למבוגרים, פתחה עמותת אור ירוק בשיתוף פעולה עם שירות המבחן למבוגרים, תכנית מיוחדת בשם "נסיעה במבחן" אליה מפנות רשויות אכיפת החוק נהגים ותיקים שהיו מעורבים בביצוע עבירות תנועה מרובות. מטרת התכנית היא למנוע מנהגים אלו לבצע עבירות תעבורה נוספות ועל ידי כך להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בתאונות הדרכים.

התוכנית החדשה היא בת 14 מפגשים כאשר בכל קבוצה ישנם עד 12 משתתפים. הקבוצות מונחות על ידי קצין מבחן ומתנדב מעמותת "אור ירוק". במהלך הפעילות בקבוצה, לומדים הנהגים כיצד לקבל אחריות על דפוסי הנהיגה הבעייתיים שלהם, מעלים לנהגים את המודעות להשלכות והמחירים של ביצוע עבירות התנועה ומביאים לשינוי עמדתם בנוגע לדפוסי הנהיגה.

עמותת אור ירוק: "עברייני התנועה בכבישים מסכנים את חייהם של כלל האזרחים בחברה. ענישה ראויה המשלבת תוכנית שיקום תפחית את סיכוייהם לעבריינות חוזרת. על המדינה להגביר את האכיפה והענישה של עברייני התנועה ולדאוג לתוכנית שיקום כוללת לאותם עבריינים, המשלבת מעקב אחריהם גם לאחר תום מאסרם. כך ניתן יהיה להפחית את הישנות העבירות, ולדאוג לדרכים בטוחות יותר עבור כלל תושבי המדינה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד