ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רשימת בתי הכנסת שיבחרו רב לירושלים

פרסום ראשון ובלעדי ב'בחדרי חרדים': לאחר דחיות חוזרות ונשנות, החליטה וועדת הבחירות לרבנות ירושלים על רשימת בתי הכנסת שישתתפו בבחירת רבני העיר • הוועדה הסכימה פה אחד על חלוקה של 6 בתי כנסת חרדים, ו-6 בתי כנסת 'דתיים לאומיים' • בין השאר: בתי המדרש של גור ובעלזא, שערי תבונה ועוד • בפנים: הרשימה המלאה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר דחיות חוזרות ונשנות, התכנסה אתמול (ב) וועדת הבחירות לרבנות ירושלים ובחרה פה אחד את רשימת בתי הכנסת שיוכלו לשלוח נציג מטעמם לגוף הבוחר לרבנות העיר.

כזכור, לאחר מספר דחיות בעבר לכינוס הוועדה, נשמעו טענות בקרב אישים בציונות הדתית כאילו הנציגים החרדים בוועדת הבחירות מעכבים את כינוס הוועדה - בכדי לעכב ככל האפשר את מועד הבחירות ובכך להביא לפסילת מועמדותו של הרב אריה שטרן, שהינו מועמד מוביל בקרב הציבור הדתי, אך מתקרב לגיל 70, ובאם יעבור אות - יפסל מלהתמודד על התפקיד הנחשק.

למרות זאת, אתמול התכנסה הוועדה בראשות היו"ר הדיין הרב מאיר כהנא, והצביעה על רשימת בתי הכנסת. יצויין כי מלבד הרב כהנא - חברי הוועדה הם ראש העיר ניר ברקת, אהרן בן נון נציג העיריה ורבה של יבנה הגר"ד אבוחצירא, המשמש כנציגם של הרבנים הראשיים ונציגת המשרד לשירותי דת.

רשימת בתי הכנסת שנבחרו לייצוג בגוף הבוחר מורכבת מ-12 בתי כנסת, בירושלים קיימים למעלה מ- 1,700 בתי כנסיות. מתוכם כ-150 היו מעוניינים לקחת חלק בהליך הבחירות. החלוקה בפועל התבצעה לששה בתי כנסת המוגדרים כ"חרדים" וששה בתי כנסת המוגדרים כ"דתיים לאומיים". (שיוכם של בתי הכנסת הינו על פי אמות המידה המקובלות בקרב אנשים העוסקים בשיוכם הפוליטי של נציגי בתי הכנסת. אין בדברים כל אמירה ערכית או רוחנית חלילה. י.ה.)

רשימת בתי הכנסת שנבחרו הינה: בית הכנסת הגדול של חסידי גור, ביהמ"ד המרכזי של חסידות בעלז, שערי תבונה בשכונת רמות, חוט של חסד בשמונת השכונות שבשמואל הנביא, נר יוסף ברמת שלמה, משכן גבריאל בגילה, בית הכנסת רמב"ן בגינות העיר, בית הכנסת ה"דתי לאומי" שבשכונת הר נוף, ניצנים שבבקעה, בית יצחק בפסגת זאב, נעם שיח בהר חומה, ובית שלמה במנהל יובלים.

כאמור ההצבעה על בתי הכנסת עברה בוועדה פה אחד.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר: "אני שמח לבשר לתושבי ירושלים שהמהלך שיחזיר לירושלים את רבניה עשה היום צעד משמעותי שקצהו נראה באופק הקרוב ואני רוצה להודות לראש העיר בירושלים על שיתוף הפעולה ולחברי ועדת הבחירות על עבודתם המסורה שהביאה לנקודת זמן זו. אחת המטרות הנכבדות שהוצבו בפניי בעת כניסתי לתפקיד הייתה איוש המשרות הרבניות בארץ בכלל ובירושלים בפרט. אני תקווה שהאווירה החיובית של עבודת הועדה שקיבלה את החלטותיה פה אחד, תלווה את התהליך כולו והרבנים שייבחרו יזכו להגדיל תורה ולהאדירה, ויגבירו את כבוד התורה והרבנות".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר בתום הפגישה: "אני מברך על החלטת הוועדה לקדם את בחירת רבני העיר ירושלים וזאת בהתאם למחויבות העמוקה שלי לנושא. אני מאמין כי הדבר הנכון לירושלים הוא שיכהן בה רב ראשי ציוני שידע לייצג בצורה הטובה ביותר את כלל הציבור הציוני, וזאת לצד רב חרדי שייצג את המגזר החרדי בעיר".
ירושלים הצבעה רב ברקת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד