ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תביעה נגד אבוטבול: להסיר את שילוט ה'מהדרין'

הרפורמים תבעו את עיריית בית שמש בשל אי הסרת שילוט 'המהדרין' מרחובות העיר • בית המשפט יכריע בקרוב

שלט בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
שלט בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

בית המשפט השלום בירושלים קיים אמש דיון בעתירת המרכז הרפורמי לדת ומדינה נגד עיריית בית שמש, להסרת שלטי הצניעות בשכונות החרדיות בעיר ולפיצוי כספי לארבע נשים תושבות בית שמש בסך של 100.000 ש"ח בגין עגמת נפש הנגרמת להם כתוצאה מתליית השלטים.

הדיון הראשון בעתירה זו התקיים לפני מספר חודשים ובו בית המשפט דחה על הסף את בקשת העותרים למתן צו עשה מיידי להסרת השילוט, ובכך קיבל את עמדת עיריית בית שמש שהוגשה באמצעות עו"ד מוטי ברקוביץ.

העותרים צירפו את המלצות דו"ח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת נשים שהגיש היועץ המשפטי לממשלה מר יהודה ויינשטיין בו הוא מורה על איסור תליית שלטי צניעות והחיוב המוטל על הרשות המקומית להסיר את השלטים וכן להעמיד לדין את האחראים לתלייתם.

בכתב ההגנה טען ראש העיר משה אבוטבול, כי "העירייה הסירה את השלטים כמה וכמה פעמים, אולם מיד לאחר מכן מוצבים שלטים חדשים, ואין בכוחו של הפיקוח העירוני להתמודד עם סוגיה מורכבת כזו, גם מבחינה מבצעית, ולכן פנינו למשטרת ישראל שתיכנס לעובי הקורה ותאכוף את החוק.

"גם בירושלים ובערים נוספות מוצבים שלטים דומים ואף אחד לא מתלונן על העירייה. עם זאת, צר לנו כי גורמים אינטרסנטיים כמו המרכז הרפורמי בוחרים להעלות באוב סיפורים ישנים וחריגים, ובכך לעורר שוב מחלוקת ושנאת אחים, בעוד רובם המוחלט של תושבי בית שמש חיים זה לצד זה בשלום ובשלווה".

עו"ד מתי חותה המכהן בתפקידו כמנכ"ל העירייה עוד מתקופת ראש העיר הקודם מר דניאל וקנין, הציג בפני בית המשפט את מדיניות העירייה, ואת הניסיונות השונים במהלך השנים שבהן העירייה הסירה את השלטים, אך אלו נתלו מחדש בתוך דקות ספורות ואף גרמו למהומות ולחיכוכים בין המגזרים השונים המתגוררים בעיר, ולפיכך מול עיני העירייה עומד גם האינטרס העליון של שמירת הסדר הציבורי והחיים בעיר, וציין כי זו אף עמדת משטרת ישראל.

בסיום הדיון, הציע השופט דוד גדעוני לעותרים למשוך את עתירתם לפיצוי כספי ולהסתפק בתביעה להסרת השילוט, אך אלו סרבו לבקשת השופט, שהודיע כי ההחלטה תינתן בדיון הבא.
עתירה שלטים אבוטבול דיון ביתשמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד