כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ברקת מציג דיל לרבנות: הרב עמאר והרב שטרן

הבוקר מתפרסם דיל שנרקם בין ברקת, רבני הציונות הדתית ומקורבי הגרש"מ עמאר על משרת הרבנות בירושלים • כל הפרטים

ברקת יחד עם הרב שטרן, מועמד הציונות הדתית
ברקת יחד עם הרב שטרן, מועמד הציונות הדתית

הבוקר מדווח בקו עיתונות דתית על דיל שנרקם בין ברקת, רבנים בציונות הדתית ומקורביו של הרב עמאר, לפיו ראש העיר יתמוך ברב עמאר בתמורה לתמיכה ברב שטרן, מועמד הציונות הדתית. הדיל, אם יקרום עור וגידים, יביך את ש"ס המתנגדת למינויו של הרב עמאר, ודגל התורה שמתנגדת למועמדותו של הרב אריה שטרן.

לפי איתי גדסי ויוסי הכט, שמספרים על הדיל הנרקם הבוקר, "מבחינתו של ברקת, המועמד הראוי לכהן בתפקיד רב העיר האשכנזי הוא הרה"ג אריה שטרן, אשר כבר נבחר בידי הציונות הדתית למועמדם לרבנות. אך זהותו של המועמד הספרדי עדיין לוטה בערפל. בש"ס טרם החליטו מי יהיה מועמדם לרבנות העיר.

"בנתיים נרקם הדיל בין מקורביו של הראשל"צ לשעבר הגרש"מ עמר לבין נציגי הציונות הדתית הפועלים לבחירת הגר"א שטרן. לפיו יגבשו השניים את התמיכה ההדדית בין חברי הגוף הבוחר, ובכך יותירו את ש"ס ויהדות התורה מחוץ למגרש".

גדסי והכט מוסיפים כי טרם ברור אם המהלך יצלח, למרות שלכאורה הם מחזיקים ברוב, משום שהעירייה ונציגי משרד הדתות יתמכו ויצביעו בעד הרבנים הללו, ואפילו רוב מנציגי בתי הכנסת.

בש"ס וביהדות התורה זועמים ואומרים כי אם זה יקרה הרי שמדובר בשבירת כלים, על כל המשתמע מכך, ורומזים על אפשרות של פרישה מהקואליציה העירונית.

בלשכת ברקת אומרים כי שמעו על הדיל בין הציונות הדתית לרב עמאר. ואין בכוונתם להתערב בשאלת זהות המועמד החרדי. ברקת הצהיר שהוא מחוייב לתמיכה במועמד הציונות הדתית הרב שטרן, שלצידו רב ראשי נוסף, חרדי. והוא יעמוד בהבטחתו.
שטרן עמאר ברקת שס רבנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד