כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שליחות מהגר"ח קנייבסקי לגראי"ל שטיינמן: לערוך גורל הגר"א בכדי למצוא החטופים

מרנן ורבנן התגייסו בתפילה ובזעקה לגורל הנערים • מקורבו של הגראי"ל שטיינמן, נאמן ביתו הגרמ"י שניידר, מספר על האנחות וכאב הלב של ראש הישיבה אודות מצבם של השלושה • נכדו של הגר"ח קנייבסקי ביקש מסביו לערוך גורל הגר"א בכדי למצוא את החטופים • הגר"ח: "בשביל גורל הגר"א צריך רוח הקודש, תפנה לגראי"ל" • איך הגיב ראש הישיבה? כל הפרטים מביתם של גדולי ישראל • מיוחד

הגר"ח והגראי"ל. צילום: יעקב כהן
הגר"ח והגראי"ל. צילום: יעקב כהן

הגראי"ל שטיינמן התבטא בכאב על שלושת החטופים תלמידי הישיבה ונאנח מעומק ליבו, מלווה באנחות כבידות, זוהי התגובה של הגראי"ל - כך מעיד נאמן ביתו והחברותא הגאון רבי משה יהודה שניידר.

הרב שניידר הוסיף "כל פעם שעולה לפניו זכרון הנערים היקרים שנפלו בימים אלו בשבי, ומתפלל עליהם שיחזרו בשלום".

בשעות הצהריים נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך שעה עם הח"כים החרדים ליצמן וגפני בלשכתו, על פי הזמנתו, במסגרת עדכון ראשי כל הסיעות לגבי הפעילות להחזרת החטופים.

הבוקר אמר הגראי"ל, כי הוא רואה חשיבות גדולה להקדים ולבוא ביום שישי הקרוב לבתי הכנסת ולקבוע סדר לימוד תורה מיוחד בערב שבת לזכותם של שלושת הנערים שישובו במהרה לבתיהם. הגראי"ל ציין, כי ימי שישי הם ארוכים ואין כל קושי להערך מוקדם לשבת ולקבוע לימוד תורה.

דובר ביתו של הגראי"ל, הרב בני רבינוביץ' מספר כי הגראי"ל ביקש באופן מיוחד מכל אירגוני הקירוב לעורר גם אנשים הרחוקים משמירת תורה ומצוות שישתדלו בשמירת השבת, כשהוא מדגיש את חשיבות השבת לזכותו של עם ישראל והנערים החטופים.

את הדברים אמר הגראי"ל גם במענה לפניית המשפחות אליו, לצאת בקריאה מיוחדת של חיזוק לזכות ילדיהם היקרים.

גם נכדו של הגראי"ל הגאון רבי גדליה הוניגסברג סיפר לגראי"ל שבא אחד לגר"ח קניבסקי שוביקש ממנו שיעשה גורל הגר"א לדעת מצב הנערים והיכן הם נמצאים, ובכך לא יצטרכו החיילים לסכן את עצמם בחיפוש אחריהם.

והשיב לו הגר"ח "לעשות גורל הגר"א צריך אחד שיש לו רוח הקודש, תלך אצל מרן ראש הישיבה שיעשה את זה", והגיב על זה הגראי"ל עם חיוך "לי יש רוח הקודש?"

ולגופו של הגורל הגר"א הגיב הגראי"ל, למה יש עגונות, יעשו גורל הגר"א ולא יהיו עגונות? אלא משמע שלא הכל יכולים... ועלינו להתפלל שה' יעזור שיחזרו בשלום.
הגראיל חטופים והגרח גורל הגרא תלמידי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד