כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שטבון נגד חבר הועדה: ילודה מעודדת עוני?

חבר הוועדה למלחמה בעוני התבטא נגד קצבאות הילדים ואמר כי ילודה מעודדת עוני, חבר הכנסת שטבון תקף אותו ודרש: תתנצל או שתתפטר

שטבון, פלאש90
שטבון, פלאש90

הבוקר (ד) בתכנית "סדר יום" בקול ישראל התראיין ד"ר יוסי זעירא, חבר בוועדת אלאלוף למלחמה בעוני, והתייחס לקיצוץ בקצבאות הילדים. לטענת זעירא, העלאת הקצבאות מלכתחילה הייתה טעות כיוון שזו מעודדת ילודה וילודה מעודדת עוני. "קצבאות הילדים מעודדות ילודה וילודה מעודדת עוני" אמר זעירא.

ח"כ יוני שטבון, אב לשבעה וחבר ויו"ר פורום השכונות הארצי, התייחס לדברים ותבע מזעירא: "התפטר מוועדת אלאלוף או התנצל על דבריך".

"לא ייתכן", אמר שטבון, "שכך ידבר חבר בוועדה למלחמה בעוני. לשיטת זעירא, גם צמצום האנושות היה מוביל לצמצום היקפי העוני", והדגיש כי, "זהו משפט מיותר, לא אנושי וגם לא יהודי". לטענת ח"כ שטבון, "ההיפך הוא הנכון. ילודה, כמו גם עלייה, היא מנוע הצמיחה של מדינת ישראל למול האתגרים העומדים בפניה בחזית החברתית כמו גם הביטחונית".

ח"כ שטבון הוסיף כי "קצבאות הילדים הן הלחם והחלב במקרר של מאות ואלפי משפחות בישראל, קיצוצן היה טעות טראגית ופגישה אנושה באיכות החיים של רבבות ילדים". שטבון הבטיח כי יפעל להחזרת קצבאות הילדים כי לדידו "אי אפשר לדבר על שוויון הזדמנויות כשמונעים את הקיום הבסיסי".
שטבון עוני ילודה ועדה למלחמה בעוני קצבאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד