כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אבטחה לזועבי • רגב: "להסיר לה את החסינות"

בעוד קצין הכנסת מצמיד אבטחה לח"כית שתומכת בחוטפים, דורשת גם ח"כ מירי רגב להסיר את חסינותה ולהעמידה לדין

תפילה לשלום החטופים. צילום: אהרן והב
תפילה לשלום החטופים. צילום: אהרן והב

בעקבות הסערה שחוללו דבריה של ח"כ חנין זועבי, החליט קצין הכנסת להצמיד לה אבטחה.

כזכור, אתמול (ג) אמרה זועבי כי היא איננה מגדירה את חוטפי הנערים כ"טרוריסטים", וגררה תגובות קשות, ואף קריאות מחברי כנסת שונים שכינו אותה "בוגדת" ודרשו להרחיקה מכנסת ישראל ואף לגרשה מהארץ, בעקבות זאת החליט קצין הכנסת להצמיד לזועבי מאבטחים.

מוקדם יותר היום התראיינה זועבי אצל רזי ברקאי בגלי צה"ל, ואמרה כי היא איננה מתנצלת על דבריה אתמול, זועבי הוספיה כי להערכתה הושתלו בטלפון הנייד שלה תוכנות האזנה ולכן היא לא משתמשת בו יותר.

"גם אם יתברר שהחטופים נרצחו - זו פעולה לא לגיטימית, אבל לא טרור", אמרה זועבי, "אני לא יכולה להתייחס לפעולה הזאת כפעולה טרוריסטית, גם אם אני לא מסכימה איתה - ואני לא מסכימה איתה. מדובר במעשה לא לגיטימי שלא צריך לחזור על עצמו, אבל הטרור המרכזי שמוביל לכל האלימות ולכל הכוחניות הוא הטרור של המדיניות הישראלית".

במקביל, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד ביתנו) שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בו היא מפרטת את הגורמים והסיבות להסרת חסינותה של חברת הכנסת חנין זועבי והעמדתה לדין.

בין הדברים שאמרה: "מתיחת גבולות חופש הביטוי (חופש ההסתה ליתר הדיוק), בכוחם לערער את יציבות המשטר. שולחינו, תושבי מדינת ישראל עוקבים בחרדת נפש לנוכח האמירות השפלות בדבר חיזוק הטרוריסטים. האם זה הוא הראי אותו אנו מבקשים להעניק לציבור?"

"למעשה, ח"כ זועבי ניצלה את החסינות המוקנית לה 'כדין' בכדי להטיל את דברי הבלע הקשים כלפי נערינו החטופים על לא עוול בכפם. עלינו כנבחרי ציבור מוטלת החובה לאזן החסינות אל מול ערכים אחרים וכן להגבילה כדי שלא תנוצל לרעה".

"הצטברותם של ח"כ זועבי באירועים ובהתבטאויות הללו יוצרים מה שמכונה 'שיטה' בדין הפלילי – סדרה של עבירות חוזרות ונשנות בעלות מטרה ומניע ברורים וחמורים. אם בעבר היה קושי ראייתי להעמיד את ח"כ זועבי לדין, הרי עתה, משאפשר להצביע על שיטה, המעשים וההתבטאויות המצטברים אלה לאלה מבססים באופן ברור תשתית נאותה להעמדתה לדין".
זועבי אבטחה שמירה איומים חוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד