ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מעל לשני מיליארד ש"ח שולמו לנפגעי תאונות דרכים בעבודה ב-5 שנים

מנכ"ל אור ירוק: "עדיף להשקיע שני מיליארד שקלים בתחבורה ציבורית נוחה, זולה וירוקה ובעיקר בטוחה, מאשר להעביר את הכסף לפיצויי נפגעים. נסיעה לעבודה בתחבורה הציבורית תקטין את התאונות והנפגעים"

מעל לשני מיליארד ש"ח שולמו לנפגעי תאונות דרכים בעבודה ב-5 שנים


תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהמשק הישראלי. מעבר לצער שבאובדן חיי אדם, תאונות דרכים עולות למשק הישראלי כסף רב. על פי נתוני "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, מדינת ישראל שילמה 2.3 מיליארד שקלים בין השנים 2005-2013, לנפגעי תאונות דרכים בעבודה (בדרך אל העבודה, בעבודה וחזרה מהעבודה). בחישוב שנתי ממוצע מדובר בסכום של כ-255 מיליון שקלים שהמשק הישראלי מפסיד בכל שנה רק על פיצויים לנפגעי תאונות דרכים בעבודה.
מחר, 17.06.2014, תציין הכנסת את יום איכות הסביבה בשלל אירועי במסגרת כנסת ירוקה, כאשר בוועדת הכלכלה ידונו בנושא "הגעה ירוקה לעבודה".

מהנתונים עולה, כי בכל שנה נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בעבודה כ- 17 אלף בני אדם ו-33 בני אדם נהרגים בממוצע (2004-2012). בנוסף, נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים בממוצע 13% מסך כל נפגעי תאונות הדרכים בכל שנה.

בכל שנה נפגעים בממוצע כ-11 אלף בני אדם בתאונות דרכים בדרך לעבודה וחזרה הביתה, בעוד שבמהלך העבודה נפגעים בכל שנה כחמשת אלפים בני אדם בממוצע בתאונות דרכים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עדיף להשקיע שני מיליארד שקלים בתחבורה ציבורית נוחה, זולה וירוקה ובעיקר בטוחה, מאשר להעביר את הכסף לפיצויי נפגעים. נסיעה לעובדה וחזרה הביתה בתחבורה הציבורית תקטין את התאונות והנפגעים, תצמצם את הפקקים ואת זיהום האוויר ותקל משמעותית על מצוקת החניה".

סקר אור ירוק: 60% מהציבור רוצה להשתמש בתחבורה הציבורית, רק 35% עושים זאת פער גדול בין הנכונות להשתמש באוטובוסים ככלי התחבורה העיקרי לבין מספר הנוסעים שמשתמשים בהם בפועל, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק. מהסקר עולה כי למרות ש- 60% מהציבור מביע נכונות להשתמש באוטובוס ככלי התחבורה העיקרי, רק 35% ממנו אכן עושים זאת בפועל.

מתוצאות הסקר עולה, כי רוב הציבור (52%) בחר להשתמש ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית ככלי התחבורה העיקרי. הסיבה המרכזית אותה נתנו המשתתפים בסקר, לבחירת הרכב הפרטי היא הנוחות (55%). משתתפים אחרים ענו כי הסיבה שהם מעדיפים רכב פרטי היא כי הרכב הפרטי מהיר יותר (20%); או כי הם לא רוצים להיות מוגבלים ללוח הזמנים של התחבורה הציבורית (7%).

תאונות דרכים אל העבודה, בעבודה ומהעבודה הן תופעה נפוצה לא רק בישראל אלא גם בעולם. מנייר עמדה שפרסמה האגודה הבריטית למניעת תאונות (rospa), מתברר כי נהגי חברה, ונהגים שלהם נסועה שנתית גדולה לצרכי עבודה, צפויים להיות מעורבים בתאונות דרכים ב-50% יותר מאשר נהגי רכב פרטי. מנייר העמדה עולה עוד, כי אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעובדים הם נהיגה לעבודה במהירות מופרזת או כזאת שלא הולמת את תנאי הדרך.

כדי לנסות ולצמצם את ההיפגעות הגבוהה, עמותת "אור ירוק" מפעילה תכנית ייחודית המופעלת בפריסה ארצית, לטיפול בבטיחות בדרכים במקומות עבודה. מטרת התכנית היא להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים, להטמיע את הנושא ולחשוף אותו לעובדים רבים ככל האפשר. השאיפה היא, להפוך את סביבת העבודה ואת הארגון למקום המקדם את נושא הבטיחות בדרכים בכדי לשמור על חיי העובדים ובני משפחותיהם.

מעל 700 ארגונים ומקומות עבודה, בכ-100 יישובים מפעילים את תכנית עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים אשר ניתנת בחינם, ועד היום יותר מ-100 אלף עובדים בכל רחבי הארץ עברו את ההדרכה.
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד