ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שבוע לחטיפה: חילופי אש בג'נין • תפילות בעולם

צה"ל סורק חנויות, נקיקים ואפילו בתי קברות • עצרות תפילה בריכוזים היהודים בעולם • עצרת המונים במונסי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

היום השביעי של מבצע 'שובו אחים' נפתח בגל של מעצרים ברחבי יהודה ושומרון ובתקיפה ברצועת עזה.

הערב יתקיימו עצרות תפילה מרכזיות בירושלים, בני ברק וגם במונסי שמעבר לים.

בעקבות ירי הרקטות אמש (רביעי) לעבר המועצה האזורית שער הנגב, צה"ל תקף חמישה יעדים ברצועת עזה. כלי טיס של חיל-האוויר תקפו משגר מוטמן, תשתית טרור ומוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה ושני מוקדי פעילות טרור נוספים במרכז הרצועה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מדיווח כלי התקשורת הפלסטינית עולה כי שלושה פלסטינים נפצעו במהלך התקיפות.

צה"ל עצר הלילה עוד 30 מבוקשים בשטחים, בהם 2 ששוחררו בעסקת שליט. הכוחות סרקו כ-100 בתים ומוסדות הקשורים לחמאס, בעיקר בחברון. גורם צבאי אמר כי ההתנגדות של הפלסטינים בשטח גוברת והולכת, אך עדיין איננה בהיקף נרחב. במחנה ג'נין הושלכו מטענים אל הכוחות, התנגדות הייתה גם בביר זית ובאזור בית לחם. מתחילת מבצע "שובו אחים" נעצרו כ-280 מבוקשים, בהם 53 ממשוחררי עסקת שליט.

כחלק מפעילות כוחות צה"ל הלילה, בוצעה פשיטה על אוניברסיטת ביר זית צפונית לרמאללה. פשיטה בשכונת שכונת ראס אל ג'ורה בגזרת חברון, פעילות בשכם וברמאללה, בכפר יאטה החיילים גם פשטו על חנויות וערכו חיפושים.

במערכת הביטחון מתחזקת ההערכה כי חוטפי שלושת הנערים קיבלו את ההחלטה על פיגוע החטיפה לאחר נאומו של חאלד משעל שרמז בקטר לפני כשלושה שבועות על פעילות כזו.

עימותים נרשמו בכפר א-ראם בצפון מזרח ירושלים. והחיילים סרקו גם מספר בתי קברות בישובים בשטחים.

כמה שעות קודם התקיפה, התפוצצה רקטה ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. הרקטה נפלה בין בתים וגרמה נזק קל למבנה ולבריכת שחייה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים באירוע. מאוחר יותר בוצע ניסיון דריסה בכניסה למוצב צבאי סמוך לבית לחם. לא היו נפגעים. בתגובה ירה כוח צה"ל לעבר הרכב.

במסגרת המבצע אשר לו שני יעדים, איתור והחזרת שלושת הנערים החטופים - אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער, וכן פגיעה בחמאס באיו"ש ותשתיות החמאס, סגרו כוחות צה"ל והמנהל האזרחי כ-10 מוסדות אזרחיים הקשורים לחמאס, ואשר משמשים בין היתר למימון התנועה.

בין היתר נסגרה תחנת "אל-אקצה", השייכת לחמאס, וכן נסגרו משרדי חברת "טראנס מדיה" בחברון וברמאללה. כחלק מהיערכות לירי רקטות מסיבי בעקבות המבצע, החלו גם לפרוס סוללות כיפת ברזל.

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר אתמול בשעות הערב "אני מגיע לכאן מחמ"ל המבצעים מאוגדת איו"ש, לאישור תוכניות הפעילות ללילה הקרוב. ראיתי את פניהם של החיילים והמפקדים, פנים שכולן מוטיבציה, כולן נחישות וכולן רצון לעמוד במשימה. עד כה עצרנו מטענים ואספנו נשק ביום ובלילה, בכל השטח, ברחובות, בנקיקים, בסמטאות, בקסבאות, בכל פינה ביהודה ושומרון. הפעילות הזו תמשך ללא מגבלות, לא זמן ולא אמצעים, בכל מקום".

מתחילת המבצע נעצרו למעלה מ-240 פעילי חמאס, בהם למעלה מ-50 ממשוחררי "עסקת שליט", ועשרות מבוקשים. כ-800 בתים נסרקו, ונעשו כ- 10 פעילויות כנגד יעדי ה"דעווה".

העצורים ממשוחררי עסקת שליט, יובאו בפני ועדה משפטית של פרקליטות המדינה ופרקליט אזור יו"ש צה"לי. על פי נוסח העסקה, ישראל רשאית לחזור ולכלוא את המשוחררים בגדה, אם יהיו לה הוכחות שלא עמדו בהתחייבותם וחזרו לעסוק בטרור.

תוך כך ברחבי העולם היהודי נערכות תפילות לשלום החטופים. עצרת תפילה המונית תיערך היום (חמישי) באצטדיון רוקלנד במונסי המכיל 5000 מקומות.

"להיענות בדאגה ועצב לאירוע שאירע אלפי מייל מפה, זה מה שמאפיין אותנו כיהודים. העצרת נועדה להוכיח לעולם שעם ישראל הוא אחד גם אם הם פזורים בעולם, והאחדות והאמונה הם שעוזרים לנו להתמודד עם האתגרים בחיים", אמרו המארגנים.

אתמול נערכה עצרת תמיכה למען החטופים. אתמול נערכה תפילה בניו יורק בהשתתפות ראשי ופרנסי העיר ניו יורק.

המשיכו להתפלל עבור הנערים החטופים: יעקב נפתלי בן רחל דבורה, גיל-עד מיכאל בן בת גלים ואייל בן איריס תשורה.
צהל מבצע שטחים שליט שובו אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד