ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

למה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת ללא תקציב?

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הודה: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת ללא תקציב מתחילת השנה בשל התדיינות פנימית במשרדי. אור ירוק: "כל יום שעובר ללא אישור התקציב, מסכן את חייהם של אזרחי המדינה"

למה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת ללא תקציב?


חבר הכנסת מוחמד ברכה ממפלגת חד"ש, הציג בפני שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאילתא הנוגעת לכך שטרם אושר תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הנמצאת תחת משרדו. חבר הכנסת הסביר כי בכבישי ישראל נהרגים כ-300 בני אדם מדי שנה, וכי הגוף הממשלתי האמון על הבטיחות בדרכים פועל מתחילת השנה ללא תקציב מאושר, מה שגורר השלכות קשות.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הסביר, כי אך לפני שבוע חתם על הצעת תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2014, וכי היא צפויה להיחתם גם על-ידי שר האוצר בימים הקרובים. עוד ציין, כי מתחילת השנה המשיכו כלל משרדי הממשלה בפעילות שוטפת למניעת תאונות דרכים במימון ביניים מתקציבים השוטף.

חבר הכנסת מוחמד ברכה לא הסתפק בתשובתו של השר וביקש להדגיש כי מדובר פה בחיי אדם וכי פעילות במתכונת זמנית הינה חמורה. לכן, הפציר בשר כי עליו לפעול בהקדם על-מנת שההתנהלות תהיה תקינה, ולא יתכן שתקציב שעוסק בפיקוח נפש נופל בין "השבט של משרד האוצר והשבט של משרד התחבורה".

השר כץ השיב, כי אין מדובר במצב של ויכוח בין משרדי התחבורה והאוצר, וכי אינו מאשים כלל את משרד האוצר. "זה היה עניין של התדיינות פנימית בתוך הרשות, ולאחר מכן התדיינות בין המשרד לבין הרשות. אני חתמתי, כאמור, כמו שאמרתי, ושר האוצר - לא צפויה שום בעיה- יחתום בימים הקרובים".

עמותת אור ירוק: ""אי אישור התקציב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מהווה מכה אנושה למאבק בכבישים להצלת חיי אדם. כל יום שעובר ללא אישור התקציב על ידי שר האוצר, מסכן את חייהם של אזרחי המדינה וחושף אותם לסכנות בכבישים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד