כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב בקשי דורון הוציא ספר חדש • צפו

כינוס מיוחד נערך במוסדות "בנין אב" שבנשיאות הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון עם הוצאת הכרך השישי של "בנין אב" • גלריה

הראשלצי"ם במעמד
הראשלצי"ם במעמד

כינוס מיוחד נערך במוסדות "בנין אב" שבנשיאות הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון עם הוצאת הכרך השישי של "בנין אב" המכיל עשרות תשובות בנושאים אקטואליים שונים שעד כה לא הועלו על הכתב.

בכינוס השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף הגר"ד דוד לאו, דיינים, רבני ערים ושכונות שבאו לברך ולהוקיר את הרב בקשי דורון על פעלו הרב במשך ארבעים שנות רבנות, ולהוצאת הכרך השישי.

בספריו של הרב בקשי דורון נוהג הרב לעסוק בשאלות כבדות משקל בעניני תורה ומדינה, רפואה והלכה, ומאמרים אקטואלים לסדר היום של הציבוריות הישראלית.

גם בספרו החדש לא נמנע הרב מלעסוק בשאלות סבוכות וקשות הנוגעות לאופי היהודי של מדינת ישראל, ובממשק שבין עולם התורה וההלכה, ולמערכת המדינית והבטחונית.

הספר נוגע במגוון רחב של נושאים, משאלות בעניין עמדת הרבנות הראשית כשהיא סותרת את עמדת המדינה, התישבויות מבודדות המחייבות חילול שבת, מפגשים בין רבנים ואישי דת שונים, ועד לשאלות סבוכות בעניני אישות האקטואליות בזמננו

הראשל"צ הגר"י יצחק יוסף התבטא בכינוס, כי בכל שאלה בעניני אישות שבהם הרב בקשי דורון שליט"א כתב בספריו "בנין אב" התיחסות, הוא נוהג לפסוק כמותו ללא עוררין, והזכיר את הקשר המיוחד שהיה לאביו הגר"ע יוסף זצ"ל לרב אליהו בקשי דורון ועל בקשתו כי ימלא מקומו אחריו ברבנות הראשית לישראל.

הרה"ר לישראל הרב דוד לאו הזכיר את הידידות המופלאה ששררה בין אביו לראשל"צ, שהייתה לאות ולסמל לקידוש השם, והוסיף כי בשאלות רבות בעניני הרבנות הוא נוהג לפתוח בספרי הראשל"צ, כיון שהם יחידים שנוגעים בשאלות שאתם הרבנות הראשית לישראל מתמודדת.

יו"ר ש"ס אריה דרעי העלה זכרונות מילדותו עת כיהן הרב שליט"א כרב שכונה בבת ים בסמוך למשפחתו, על השממה שאותה הפריח, ועל דאגתו לצאן מרעיתו לבל יכשלו באיסורים עד כדי שהרב היה מוכר בביתו מכונות גילוח כשרות, למניעת גילוח בתער.

עוד סיפר דרעי על חיבתו של הגר"ע זצ"ל לרב בקשי דורון, שאף בזמן שהיו ביניהם חילוקי דעות בהלכה ובהנהגה, תמיד מרן זצוק"ל התבטא כי כל מעשיו ודאגתו של הרב בקשי דורון אך ורק לשם שמים
.
בכינוס השתתפו אברכי הכוללים בנשיאות הרב, שלכבוד האירוע הוציאו קובץ מיוחד על עניני שבת ובהם מכתביו של הרב, ובנו הרב יצחק בקשי דורון, ואברכי הכוללים.































בנין אב ספר רבנים הרב בקשי דורון שות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד