כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למה מרדכי בן דוד רדף אחרי אנשים בכותל?

שבוע רווי שמחות: ליצמן ופרוש, איידלמן ושמילו, מינצר וה'רנטגן' • דרמה בקול חי, מתח באלעד ופינת חידות מורחבת במיוחד

למה מרדכי בן דוד רדף אחרי אנשים בכותל?

מגבית חירום עבור עובדי 'המודיע'
בשבוע האחרון היה לייבל'ה צמוד לספר התהילים, עמו נדד מקבר צדיק אחד למשנהו ובכל מקום קרא כמה קפיטלאך לשחרור החטופים, עם זאת, כדרכו של עולם, מחוייב לייבל'ה לקוראים הנאמנים, והוא אסף על הדרך את מכסת האירועים השבועית.

ונפתח בפרישתו המתוקשרת של השר אריאל אטיאס, שכזכור נחשפה כאן על ידי לייבל'ה לפני כחודשיים. בעקבות גל השמועות על תוכניותיו של אטיאס לעתיד, חוזר לייבל'ה ומדגיש, כי התוכניות לא השתנו והשר לשעבר יפנה ככל הנראה לביזנס משותף עם בעליו של משרד פרסום נודע במגזר.

• וכעת לאלעד, שעלתה לכותרות עם חטיפתו של בן העיר אייל יפרח, לייבל'ה השתתף בעצרת התפילה ההמונית בעיר, וגם צפה בשני ברנשים קשוחים שלא מתכוונים לוותר לרגע. ועל זה נאמר "משכני אחריך נרוצה"...





• המעקב המיוחד של לייבל'ה אחר הנעשה במערכת הוותיקה של עיתון 'המודיע' ברחוב יהודה המכבי 5 בירושלים - נמשך: מתברר כי גם העשירי ליוני לא הביא עמו בשורה, ומאות העובדים המסורים לא קיבלו משכורת זו הפעם השניה בכמעט 70 שנות קיומו של היומון החסידי. לייבל'ה תהה אם 'פורום המנהלים' המסורתי ייערך כרגיל בחודש תמוז, ונכונה לו אכזבה קטנה, משום שהפוום ככל הנראה יידחה למועד מאוחר יותר. רגע לפני שעזב את מערכת העיתון, קיבל לייבל'ה מסרון שאומר כי ד"ר שלמה נס, מי שמכהן כיו"ר 'פורום מנהלים', חשוד בפרשיית שוחד בחברת החשמל. לייבל'ה משער שגם זו סיבה לדחייה.

בנוסף, כזכור לקוראי לייבל'ה הותיקים, הוא חשף לפני שבועות ספורים את שמו של האיש החזק בהמודיע, הרה"ג יודל טאוב. השבוע מעדכן לייבל'ה כי יש כבר מועמד לכהונת מנכ"ל 'המודיע' לצידו של הסמנכ"ל לוזר קנופף, כאשר השם החם במערכת הוא אברהם מרדכי מנלה, מנכ"ל חברא קדישא תל אביב ומנערי ליצמן. אם אכן ייצא המינוי לפועל, יוכל ליצמן לנפנף בעיתון משלו, ממש כמו ידידו לבית פרוש.

• ואם בח"כינו עסקינן: בקדנציה הנוכחית הסיעות החרדיות מחממות היטב את ספסלי האופוזיציה, לייבל'ה היה משוכנע לחלוטין שהח"כים המשועממים יחלצו את רגליהם מהמליאה לפחות לטובת ישיבות הוועדות בכנסת בהן הם חברים. אך מכתבה נרחבת שפורסמה השבוע בעיתון 'כלכליסט' עולה, כי מאז כינון הממשלה החדשה שהה חבר הכנסת יעקב ליצמן ב-74 אחוז בישיבות וועדת הכספים, זאת לעומת המצטיין, חבר הכנסת איציק כהן מש"ס, ששהה בכמעט 99 אחוז מישיבות הוועדה.





• ואפרופו איציק כהן, לייבל'ה ראה את האיש השבוע בקומה השישית של כיכר ספרא כשהוא ספון בשיחת ארבע עיניים ממושכת עם הסגן של ש"ס צביקה כהן. לצערו, לייבל'ה טרם השיג את פרטי השיחה המדויקים, אך הוא לא אומר נואש...

בקול ברמה מדוושים

פינת הספורט
• יאיר שרקי, כתב גל"צ לענייני חרדים ובקרוב חבר בדסק החרדים המתפתח של ערוץ 2, עשה לאחרונה ניתוח להורדת משקפי הראיה. כנראה שהמעבר מהרדיו לטלוויזיה דורש שיפוץ בפרונט.

• ובעוד שרקי עסוק בעיניו, מטפל דרעי ג'וניור בכרסו: יו"ר הלשכה לפניות הציבור של ש"ס, יענקי סלפי דרעי, החליט שהעבודה הקשה מכורסת הלשכה גורמת לעלייה במשקלו, והחליט לחזור לכושר. דרעי הבן פתח קבוצת ווטסאפ לריכוז שחקני כדורגל שמעוניינים לחזור לכושר.

לייבל'ה חובב הספורט [שעסוק בימים אלו רחמנא ליצלן בצפיה במונדיאל מספת ביתו] מצא בין הנרשמים כמה שמות מוכרים במפלגה, ובהם בנו של יהודה אבידן, יוני יוסף, עוזרו של צביקה כהן, יוני משריקי ואפילו אחיו הקטן יהודה. השבוע התייצבו החברים למשחק הראשון, ודרעי הפתיע את החברים בכיבוש שלושער. וכמו שאמר אחד הפרשנים: "אמנם הפסדנו את המשחק של ברזיל, אבל קיבלנו תצוגה של שחקן ברמה ברזילאית".

• ואפרופו ווטסאפ: 'מחוברים לחיים' - פרויקט הווטסאפ האדיר שהקים ויזם מאיר קוין מ'עזר מציון' מודיעין עלית, קיים כנס מנהלי קבוצות מכל רחבי הארץ בבניין עזר מציון בבני ברק, שם היו נאומים מרגשים והמנהל שהופתע אף דמע לעיני כולם. בקבוצות חברים כיום למעלה מ-1500 מתנדבים באון ליין, ומדי יום מתבצעים בקבוצות יותר מ-100 בקשות עזרה וחסד. לייבל'ה נעמד דום





• ונשוב לכדורגל: קפטן קבוצת הפועל בית שאן, (פעם הם היו אלופים) יניב דרעי, התחתן, ובימים שלאחר מכן ערך סיור בבני ברק ובישיבת פוניבז' והתברך אצל גדולי ישראל. דרעי התחזק וחזר בתשובה בעקבות רבו הרב פנחס בדוש, מקים עולם התשובה בצפון וראש בתי המדרש של תנועות הנוער 'אור ישראלי'.





• ובשמחה שנערכה השבוע בחצרות פרמישלאן – קרעטשניף ירושלים – סטראפקוב, המתינו החסידים לכניסת האדמו"ר לשמחה. כדי להעביר את הזמן בנעימים, העמידו החסידים מכשיר סלולרי לצד בקבוקי הסודה המיתולוגיים, וצפו במשחקי המונדיאל. לייבל'ה עדיין מנסה לברר לאיזו חסידות משתייכים האוהדים השרופים.





• בחניה חשוכה ברמת גן, צפה לייבל'ה במפגש לילי לוהט בין יעקב וידר, ה'איציק קויפמן' של בני ברק, ובין מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת. לאחר ויכוח סוער במיוחד נפרדו השניים לשלום.





• מה חיפש המגיש והעיתונאי ניסים משעל בביתו של הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים'? לדברי נוכחים בפגישה, הרב שיבח את משעל ואף העניק לו את ברכתו.





• ואילו המגיש החרדי האהוב, דודי שוומנפלד, נראה לאחרונה מבקר לעיתים תכופות באזור המרכז. ללייבל'ה נודע שהטאלנט השולח את ידו גם בעט, בא לסגור עניינים עם ערוץ טלוויזיה, בו ישמש כפאנליסט בנושאי אקטואליה.





• רב הסלבס שהולך ותופס לו פינה של קבע בלייבל'ה, הקדים את הקניות לשבת ונצפה עושה שוק אצל קוזו במעדני זהב בגאולה. ואפרופו כבוד הרב, כיאה וכמקובל בימינו, פתח אחד ממעריציו של הרב עמוד מעריצים בפייסבוק, ומאות מעריצים כבר לייקו.



עונת החתונות 1: הנשנושים אצל שמילו

עונת החתונות 2: איזק מסתודד וגפני נמלט
• את ערב יום שלישי הקדיש לייבל'ה לחתונתו של בני מינצר - אגדת הסמסים שנישא בשעה טובה. כל המי ומי גדשו את 'היכלי מלכות' בחתונת ענק, בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות ואנשי תקשורת, וגם רבנים שהם אנשי תקשורת, כפי שתוכלו לראות כאן .

בכניסה לאולם צפה לייבל'ה ביועץ האסטרטגי יעקב איזק מסתודד עם קמב"ץ 'העדה' המיתולוגי יואליש קרויס. לייבל'ה משער שהשניים תיאמו עמדות לקראת פתיחת המאבק ב'חוף התועבה' במתחם התחנה. בהמשך החליף איזק פרטנרים ונצמד לחברותא הקבועה של עמאר-בצלאל.








בנוסף צפה לייבל'ה בסופר ומציב המראה ב'יתד נאמן' [ומשבוע שעבר גם המשורר] חיים ולדר בלחיצת יד עם הלשעבר של 'יתד' והנוכחי של 'הפלס' - ישעיהו ויין. עוזי ברק תקתק.



.

• ביום רביעי הגיע לייבל'ה לבני ברק לשמחת נישואי בנו של הרב בן ציון קוגלר, מנהל ת"ת 'חוות דעת' בירושלים ויו"ר 'קרן השביעית'. מחוץ לאולמי וגשל ראה לייבל'ה את היועץ הירושלמי אברהם קרויזר משוחח עם מוטי פלדשטיין מקמח. לפתע הגיע למקום ח"כ משה גפני, שניגש לפלדשטיין ושאל אותו למעשיו בחוץ, קרויזר התנדב להגיב כי הם באמצע שיחה, וגפני חיש מהר תפס את רגליו ונמלט.

• ומבני ברק המשיך לייבל'ה לפתח תקוה, לחתונת בנו של יוסי בוסו, מנכ"ל רשת מעיין החינוך הש"סי וחתן חבר 'המועצת' הגר"מ מאיה, שהתקיימה באולמי 'האופרה'.

• הערב חגג לייבל'ה בנישואי נכדו של ח"כ יעקב ליצמן באולמי גוטניק בירושלים, לשם הגיעו להשתתף גם נשיא המדינה רובי ריבלין ושר הפנים גדעון סער.








• במקביל, רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ ממשיך בסבב הזמנתם של גדולי ישראל לחתונת בתו שתתקיים בעוד פחות מחודש. השבוע צפה לייבל'ה ברב עולה במדרגות ברחוב רשב"ם בבני ברק, לשם הגיע כדי לקבל את ברכת שר התורה הגר"ח קנייבסקי.





• ב'קו עיתונות' כל ישראל חברים זה לזה, והם ערכו בר מצוה מפוארת בחסות הבוס אריאל קוניק לבן של אחת מעובדות הרשת. גד אלבז ועמירם בן לולו שימחו, ולייבל'ה מגיש תמונה שבוודאי תפאר את האתר החדש - עליו עדיין עובדים ברשת החינמונים [לייבל'ה מקווה שגורלו יהיה שונה מהאתר של 'משפחה'].



פינת המוזיקה

ביקורת עיתונים:
• לשם שינוי נפתח בביקורת חיובית: שמעון יאיר ברייטקופף/שי איזנברג ועל זה הדרך, הפרשן והעיתונאי המוכשר של 'משפחה', חגג השבוע השקת טור חדש במשפחה תחת השם 'המזנון' [לייבל'ה לא מתפלא על בחירת השם, כידוע ליודעי ח"ן]. ליבל'ה עדיין מנסה להבין את סדר הטורים בעיתון, מאחר והוא שם לב שהטור מוקם לאחר 'שטח אש' של העורך אליעזר שולמן, ולאחר טורו של יוסי אליטוב. לעומת זאת, 'חמש הערות' של יקיר המדור אריה ארליך לא הופיע השבוע, ולייבל'ה תוהה איך נדע מה היה בפוליטיקה.

• כשפתח לייבל'ה השבוע את עיתון 'יתד נאמן', הוא הבחין בכתבה על הכנסת ספר תורה לקהילת 'בית אבא' בפתח תקוה בציטוטים של העסקן ואיש התקשורת החרדי דודי זילברשלג. אין ספק שמדובר בהפתעה גדולה, לאחר מספר שנים שהאיש לא הוזכר בעיתון ואף נכתב נגדו.





• ומיתד חדשות ליתד השבוע: לייבל'ה מצא כתבה נרחבת על עניין הבשר עם התוספות. מאן דהו ידע לספר ללייבל'ה ש'יתד נאמן' לא המציאו את הגלגל, והמקור לכתבה היה תוכנית כולבוטק מלפני מספר שבועות. לתשומת לב הקורא רפי גינת.





• עיתון 'שערים' בביתר, זכה בשבוע האחרון להגיע לשולחנו של לייבל'ה, לאחר שפרס ראיון מקיף עם השר אורי אריאל בנוגע לדירות ששיחרר לבניה בביתר עלית, לייבל'ה אומר שאפו, לשר וגם לעיתון.

פינת החידות:
• חידה ראשונה: מי האיש שהגיע ארצה בסערה נטול המזל והיושר, שמחפש כעת עבודה לאחר אין ספור 'סיבובים' ו'עקיצות'?
רקע: האיש החל לפני שנים רבות את דרכו המורכבת בכתיבת עיתונאית שלאחריה עבר למשרד פרסום - ונפל. יעץ לעמותות וארגונים וולנטריים. ולקינוח: פרץ סכסוך במשרד פרסום גדול בו עבד.

• חידת שניה: מי הוא האיש שמחנך את הציבור, ובשיחה עם עיתונאי השבוע על חבר כנסת חרדי הסביר ש"הוא יותר גרוע מזועבי - הוא השתתף בחתונה של טרוריסט?"

• חידה שלישית: בעקבות טורו של הפרשן יעקב ריבלין לפני כמה שבועות, החל לייבל'ה במעקב אחרי שעוניהם של העסקנים. על ידו של אחד מהם הוא מצא ברייטלינג בשווי 28 אלף דולר...





בין המזהים/מנחשים/פותרים נכונה - יוגרל שעון ברייטלינג מזוייף, שיגיע ארצה מבנגקוק השבוע עם כתבת מוכשרת של אחד האתרים שמסיימת את שליחותה בתאילנד.
פרוש אטיאס לייבלה חידה חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד